خبرهای داغ:
در مراسمی به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین صورت گرفت؛

میزبانی اصحاب رسانه قزوین از پیکر شهید دوران دفاع مقدس

در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به همت هیئت القلم قزوین برگزار شد، اصحاب رسانه میزبان پیکر مطهر شهید باب الله داودی، شهید دوران دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۹۴۰۵۱۴۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار دلها به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین و «هیئت القلم»، مراسمی با حضور اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی فعال فرهنگی و مبلٌغ دینی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به تفاوت شهادت و مرگ عادی بیان کرد: هر نفسی طعم مرگ را خواهد چشید. در عالم هستی برای هر چیزی سنجشی وجود دارد. اما ما با الفاظ این دنیا نمی توانیم مقام و منزلت شهید را بیان کنیم.

وی با اشاره به دو آیه قرآن کریم «ولا تحسبن الذین فی سبیل الله امواتا» و «کل نفس ذائقه الموت»، بیان کرد: منزلت شهید و شهادت به گونه ای است که امیرالمومنین برای آن با حالت زار به درگاه خدا سجده می کند و این حالت بیانگر جایگاه رفیع شهادت و ارج و شأن شهید در نزد پروردگار است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این نکته که شهدا، سربازان امام زمان در زمان ظهور هستند اظهار کرد: شهدا وقتی با مقام شهادت از این دنیا رفتند در زمان ظهور حضرت حجت(عج) باز می گردند و این در حالی است که قرآن می فرماید همه باید طعم مرگ را بچشند، اما مرگ با شهادت قابل قیاس با هیچ ارزشی در دنیا نیست.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: بلندی مقام شهید و شهادت در الفاظ این دنیا نمی گنجد. در سوره حضرت یوسف، در داستان یوسف و زنان مصر، شاهد این جریان هستیم که زیبایی یوسف موجب می شود زنان مصر مسخ زیبایی یوسف شوند. در جریان شهادت نیز خداوند گوشه ای از زیبایی خود را به شهید نمایان می کند و شهید، محو زیبایی خدا می شود به گونه ای که برای لقاالله جان می دهد و در اهمیت این امر همین بس که تنها کسی که آرزو می کند به دنیا بازگردد، شهید است چرا که لذتی که در شهادت برای شهید وجود دارد، همچون شهد شیرین است و لذا از خداوند می خواهد دوباره به دنیا بازگردد تا دوباره در راه خدا جان دهد.

وی افزود: این شیرینی در حالت مرگ بر انسان غالب نمی شود و فقط در شهادت وجود دارد و تعبیر زیبایی شهادت برای شهید در بیان مقام معظم رهبری نیز در جمع خانواده شهدا به خوبی عنوان شده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ویژگی های شاخص شهدا عنوان کرد: یکی از ویژگی های شهدا، کار کردن برای خداوند است که زندگیشان وقف خداوند بود. ویژگی دوم ولایت پذیری شهدا و ویژگی سوم، اهل نماز اول وقت بودن است. این ویژگی ها هریک به تنهایی شاخصه هایی است که نیاز به ساعت ها تبیین دارد.

مبلٌغ دینی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به تفاوت سردار سلیمانی با سایر ژنرال های دنیا اظهار کرد: تمام ژنرال های دنیا تک بعدی هستند اما سردار سلیمانی در ابعاد مختلف نظامی، عبادی، اجتماعی دارای مولفه های اخلاقی بود و اینها رمز ماندگاری وی است. سردار سلیمانی نه فقط در بیابان های سوریه دنبال شهادت می گشت بلکه در دل مردم به دنبال شهادت بود و این رمز تشییع میلیونی و جهانی سردار سلیمانی است.

وی در پایان با اشاره به رسالت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) با تحمل تمام حادثه کربلا، در پاسخ به دستگاه ظلم بیان کرد که در این واقعه جز زیبایی ندیدم و این بصیرت بانوی کربلاست و این درس عملی در زندگی خانواده شهدا جریان دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها