رئیس جمهور در مصلای بزرگ تهران:

حاج قاسم یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی گفت: شهید سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی رود، مکتب بقا دارد.
کد خبر: ۹۴۰۵۰۲۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
حاج قاسم یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی سخنانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا(س) به روح بزرگ شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی درود می فرستیم.

وی ادامه داد: در همین مکان مقدس، مقتدای بصیرت آفرین ما، عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی را مطرح کردند حاج قاسم نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک فرهنگ، راه و مکتب معرفی شد. اگر شخصیت وجودی یک فرد به این اندازه توسعه یافت، بلکه یک فرد نیست بلکه از او به عنوان یک ملت یاد می شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی رود، مکتب بقا دارد. مکتب شهید سلیمانی ادامه مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه ای است، او اهل دلدادگی به خدا بود و برای خدا اندیشیدن، برای خدا عمل کردن و در راه خدا ایستادگی کردن از جمله ویژگی های این مکتب است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: رمز پیروزی حاج قاسم خشیت از خدا است. توان ظاهری آمریکا و یاران آن ها را می شناخت و از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، کند. شهید سلیمانی از عمق حان باور داشت که ما می توانیم و بهانه ها و موانع و باید یک جوری سازش کرد در مکتب حاج قاسم نبود .

وی با بیان اینکه فتح دل ها مهم تر از فتح سرزمین است، گفت: این تخصص را خداوند به حاج قاسم اعطا کرده است.

رئیس‌جمهور گفت: اگر سازوکار محاکمه عادلانه ترامپ، پمئو و دیگر جنایتکاران فراهم و در یک دادگاه عادلانه به جنایت آنها رسیدگی شد و آنها به مجازات اعمال سنگین‌شان رسیدند که هیچ، در غیر اینصورت به تمام دولتمردان آمریکایی می‌گویم که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

رئیسی خطاب به مسئولان و دولتمردان تصریح کرد: سخن بنده با همه مسئولان، دولتمردان و کسانی که به نام نظام جمهوری اسلامی در جای جای کشور خدمت می کنند این است که، پیام شهید سلیمانی برای همه ما این است که او در مسیر خدمت به مردم، گره گشایی از زندگی مردم، نجات اقتصاد کشور و پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی هیچ مانعی را به رسمیت نشناخت و با فرهنگ «ما می‌توانیم» با تمام قدرت و قوت، کارها را پیش برد و ابتدا رضایت خدا و دوم شاد کردن دل مردم را پیشه کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از سردار سلامی، سردار قاآنی و خانواده شهید سلیمانی و خانواده همه شهدای همراه شهید سلیمانی و مسئولان حاضر در جلسه، گفت: از همه شما عزیزان تقاضای دعا دارم که این خدمتگزار خود و این طلبه را دعا کنید و برای رفع مشکلات حتما موارد و نکاتی که به نظرتان می رسد عنایت کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار