مشاور رییس جمهور و رییس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری:

اخلاص و عمل دو ویژگی اصلی مکتب حاج قاسم بوده است/ شهید سلیمانی زندگی شهادت گونه داشت

رئیس شورای عالی جهانی اهل بیت: امنیت امروز ایران اسلامی، مدیون مجاهدت‌های این شهید بزرگوار و دیگر شهدایی است که در راه انقلاب و اسلام جان خود را تقدیم کردند.
کد خبر: ۹۴۰۴۶۰۴
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، آیت الله محمد حسن اختری درمراسم دومین سالگرد سرداردل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که درمسجد جامع بهاباد برگزارشد درسخنانی باگرامی داشت یاد و خاطره سرداردل‌ها حاج قاسم سلیمانی، ایام فاطمیه ورحلت آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه شهید سلیمانی پیشران گام دوم انقلاب اسلامی است و باید با تلاش و مدیریت مومنانه بتوانیم اقدامات اثربخشی در مسیر امام راحل و شهدا برداریم و در عمل نسبت خود را با بیانیه گام دوم انقلاب روشن کنیم اظهارداشت: شهید سلیمانی در طول حیات خود همواره در حال مبارزه با تروریست در کل جهان بود، به گونه‌ای که مبارزات خود را در عراق و سوریه به شکل خیلی خوبی ساماندهی کردند و مبارزه صحیح ایشان باعث شد که گروه تروریستی داعش به نوعی در کل جهان متلاشی و از مواضع خود عقب‌نشینی کند.
وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی دو ویژگی بارز اخلاص و عقلانیت درکار داشتند که روحیه خستگی ناپذیری را اگر به آن اضافه کنیم یک سرباز ولایت کامل بودند گفت: شهید سلیمانی زندگی شهادت گونه داشت.
مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا با بیان اینکه ایشان هم وقتی می‌دیدند که حضور در جبهه‌های نبرد، مقابله با دشمن و فداکاری، خواست امام راحل و امروز هم خواست مقام معظم رهبری بود، در آن مسیر حرکت می‌کردند افزود: سردار مطیع فرمان، فرمانده کل قوا بودند. این شهید بزرگوار تا متوجه می‌شدند که مقام معظم رهبری علاقه‌مند به تحقق چیزی در برابر دشمن هستند، بلافاصله و قبل از اینکه رهبری دستور دهند آن را اجرایی می‌کردند که این امر بیانگر ایمان ایشان به ولایت بود.
وی با بیان اینکه این فرمانده شجاع در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس حضوری فعال و تأثیرگذار داشت و یک استراتژیست بود که بسیار تاکتیکی عمل می‌کرد
رئیس کمیته حمایت ازانقلاب اسلامی فلسطین با بیان اینکه شهید سلیمانی مفهوم مقاومت را توسعه داد و عمق بخشید افزود: این مقاومت توانست داخل فلسطین را متحول کند، به‌گونه‌ای که امروز می‌بینید فلسطینی‌ها چگونه با دشمنان صهیونیستی مقابله می‌کنند.
آیت الله اختری افزود: سردارسلیمانی ازهنگامی که فرماندهی نیرو‌های مقاومت را عهده دار شد، جریان مقاومت جان تازه‌ای به خود گرفت و نمونه رشد و توسعه این جریان را در جنگ سی و سه روزه لبنان در برابر اسرائیل شاهد بودیم.
مسئول کمیته فلسطین ریاست جمهوری در پایان سخنان خود اشاره کرد: به برکت حاج قاسم سلیمانی، مقاومت در فلسطین نیز شکل تازه‌ای پیدا کرد و در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفت، به طوری که بازدارندگی قوی‌ای در برابر اسرائیل ایجاد کرد. خداوند وعده داده که مومنان هم در دنیا و هم در آخرت پیروز هستند و ان شاءالله شاهد پیروزی‌های دیگری باشیم.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نیز به مثال حضرت عباس (ع) یک نیروی ولایت مدار و ارزشی بود که دشمن از دیدگاه والای شیعی و بینش عمیق او در دشمن شناسی می‌ترسید و به همین خاطر بود که آمریکا به عنوان یک کشور مدعی ابرقدرت جهانی، تمام امکانات خود را برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی بسیج کرد.
دومین سالگرد شهادت سرداردل‌ها با حضور حضرت آیت الله محمد حسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل مجتمع معدنی صنعتی چادرملو، فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی وانتظامی، بخشداران بخش مرکزی وبخش آسفیچ، معاونین فرماندار، اقشارمختلف مردم، بسیجیان رزمندگان و مسئولان ادارات ونهاد‌ها، خانواده‌های معظم شاهد در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزارشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار