خبرهای داغ:
مشاور اسبق سپاه قدس:

سردار شهید سلیمانی مطیع امامین انقلاب/اعتقاد به جذب حداکثری

شاهرود_مشاور اسبق فرمانده سپاه قدس گفت: نگاه سردار به امامین انقلاب اسلامی نگاه سیاسی نبود و جمله معروف سمعا و طاعتا، در زندگی سیاسی، شخصی و اجتماعی سردار جاری و ساری بود.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۷۷
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

سردار شهید سلیمانی سمعا و طاعتا مطیع امامین انقلاب/اعتقاد به جذب حداکثریبه گزارش خبرنگار بسیج، سردار حسن رونده در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، با بیان اینکه بصیرت سردار سلیمانی و کمک‌هایی که به جریان مقاومت نمود بسیار بارز است، افزود: سردار سلیمانی از معدود سرداران و سربازان بود که توانست در خود یک جامعیت نظامی و اخلاقی و شرعی و دینی ایجاد کند.
همرزم سردار شهید سلیمانی گفت: علاوه بر اینکه سردار شهید سلیمانی یک نظامی بود، یک معلم اخلاق هم بود و یک سیاستمدار و مدیر و باهوش بود.
او خاطرنشان کرد: هوش و استعداد بالای حاج قاسم باعث شد که رئیس جمهور روسیه که خود را از برترین‌های سیاست می‌داند قانع کند.
رونده با بیان اینکه حاج قاسم بسیار شجاع بود، اظهار کرد: او با افراد مختلف و گروه‌های مختلف نشست و برخاست داشت و علاقمند بود همه جریان‌های مختلف را به هم نزدیک کند و حجت را بر آن‌ها تمام می‌کرد.
او با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی معتقد به جذب حداکثری بود و از خود و اعتبار خود و آبرویی که داشت هزینه می‌کرد، گفت: او تربیت یافته مکتب امامین انقلاب بود و راه او، راه اسلام و امام انقلاب بود و اسلام، انقلاب و ولایت فقیه خطوط قرمز ایشان بود.
مشاور اسبق سپاه قدس سپاه پاسداران افزود: سردار شهید سلیمانی بسیار صبور بود و با همه با احترام برخورد می‌کرد و حلم و صبر او گاهی او را متهم می‌کرد که طرفدار یک جریان است یا از یک جریان حمایت می‌کند.
سردار شهید سلیمانی سمعا و طاعتا مطیع امامین انقلاب/اعتقاد به جذب حداکثریاو ادامه داد: به عنوان همرزم او که بسیار با او همنشین و نزدیک بودم شهادت می‌دهم که او لحظه‌ای از ولایت و اسلام جدا نمی‌شد و هر کاری که می‌کرد در جهت تحقق خواسته‌های، ولی امر مسلمین بود.
رونده اضافه کرد: جای یک نظامی کارکشته در نیروی قدس خالی بود و با آمدن سردار به خوبی پر شد و استراتژی سردار شهید همواره این بود که نیرو‌های معاند با انقلاب با مردم با جمهوری اسلامی و ظالمین در هر منطقه‌ای که هستند از آن منطقه فراری دهد و این استراتژی را در لبنان در عراق به خوبی پی گرفت و به نتیجه رساند.
همرزم سردار شهید سلیمانی تصریح کرد: حضور سردار شهید سلیمانی در جریان مقاومت موجب برکت، امید و مقاومت ستودنی شد و قوت و قدرت نیروی جریان‌های مقاومت در غزه با کمک شهید مغنیه و شهید سلیمانی صورت گرفت.
او تاکید کرد: مهمترین درسی که سردار شهید به ما دادند اخلاص او بود، کار برای خدا در عمل بسیار سخت است و برای خدا کار کردن تمرین و توفیق می‌خواهد و سردار در امور همواره تابع امر، ولی بود و بر اساس تجزیه و تحلیل شخصی عمل نمی‌کرد و در امور نظر، ولی را جویا می‌شد.
رونده ادامه داد: نگاه سردار به امامین انقلاب اسلامی نگاه سیاسی نبود و هر دوی ایشان را نائبان به حق، ولی عصر ارواحنا فدا می‌دانست و جمله معروف سمعنا و اطعنا، در زندگی سیاسی، شخصی و اجتماعی سردار جاری و ساری بود و ایشان مصداق بارز این جمله بود.
مشاور اسبق سپاه قدس، با اشاره به اینکه حقیقتاً مالک اشتر رهبری بود، گفت: گاهی عدم بصیرت‌ها باعث می‌شود انسان با اینکه چشم دارد، ولی نمیبیند و با آن که گوش دارد نمی‌شنود، شمع نور وجودی سردار مانند یک نورافکن بود که راهنمای او بود که هیچ وقت در چاله چوله‌ها نمی‌افتاد و افتادن برای کسانی است که این نور را ندارند و نمی‌بینند و زمین می‌خورند. او با تاکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی هوش همراه با بصیرت داشت، گفت: ولایتمداری با بصیرت بود و نشست و برخاست اش با دوستان با بصیرت بود و سلیمانی بیست سال آخر عمر خود را در سایه تربیت مقام معظم رهبری بود و با ایشان بسیار دوستانه و ارتباط بسیار عمیق دوستانه‌ای داشت و به رهبری بسیار نزدیک بودند.
رونده تاکید کرد: ما در کشور نظامی‌ای و سیاستمداری که به جامعیت سردار شهید سلیمانی باشد در اخلاق، در رفتار، در بصیرت نداریم.

در این مراسم که به همت حوزه‌های بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص)، علی بن ابیطالب (ع) و ولایت سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد، مراسم وداع با پیکر شهید تازه تفحص شده حسن یونسیان نیز با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) نیز انجام پذیرفت.
در این مراسم اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها