نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با"بسیج":

محور خمین الیگودرز نیازمند اختصاص بودجه ۵۰ میلیارد تومانی است/ مسئولان وقت در جذب اعتبار این پروژه کوتاهی کردند

علیرضا نظری گفت:اعتبار تخصیصی پروژه خمین الیگودرز در سال جاری 8 میلیارد تومان بوده که این مبلغ بسیار ناچیز است و جوابگوی ادامه تکمیل پروژه نیست در صورتی که نیازمند تخصیص اعتبار بیشتری می باشد.
کد خبر: ۹۴۰۴۱۹۲
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج استان مرکزی در گفتگو با خبرنگاران بسیج گفت:بودجه ۵۰ میلیارد تومانی می تواند بخشی از مشکلات راه و شهرسازی و تکمیل راه دو لاینه بین استان مرکزی با دیگر استانها را حل کند ، ولی  متاسفانه دولت فقط ۸ میلیارد تومان برای استان تخصیص داده که با این روند تکمیل پروژه با کندی پیش می رود.


وی افزود: بی شک حوزه راه های مواصلاتی  از زیرساخت های توسعه هر منطقه است و در خصوص پروژه های مشترک با استان های مجاور به دلیل عقب افتادگی از دیگر استان ها و عدم پیگیری مسئولین وقت نتوانستیم محدوده مربوط به استان مرکزی را به لحاظ جاده ای تکمیل کنیم.


نظری با اشاره به اینکه بودجه ی تخصیص داده شده در سال ۱۴۰۰ اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان بوده است گفت: این مبلغ بسیار ناچیز است و جوابگوی ادامه تکمیل پروژه نیست در صورتی که نیازمند تخصیص اعتبار بیشتری می باشد.


نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:در این راستا پیمانکار های مربوطه نیز قادر به ادامه کار نبودند و با پیگیری های مکرر به دنبال اختصاص بودجه ی ۵۰ میلیاردی از وزارت راه و شهر سازی جهت فراهم سازی مسیری امن برای دسترسی به شهرستان خمین هستیم.


وی در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه خطوط ریلی اراک خمین گلپایگان و ساخت ایستگاه راه آهن خمین گفت: این پروژه ارزشمند به لحاظ جابه جایی کالاها و محموله های نفتی و پتروشیمی به سمت جنوب کشور تاثیر بسزایی در رشد و توسعه منطقه خواهد داشت و در منطقه امان آباد کارهایی صورت گرفته و درنشستی که با دکتر خادمی  معاون وزیر راه و شهرسازی داشتم جهت رفع بعضی موانع بازدید هایی صورت گرفته که برای تشکیل ایستگاهی در خمین مستلزم اعتبارات بیشتر است .


نظری خاطر نشان کرد:سیاست دولت برای اختصاص بودجه به سمت پیشرفت حاصل از پروژه رفته است و امیدوار هستیم با تزریق بودجه از طریق منتفعین و پتروشیمی و پالایشگاه  سهمی را برای تکمیل پروژه ریلی برای خود داشته باشند و در تکمیل این پروژه ارزشمند یاری رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار