خبرهای داغ:

مهم ترین راهبرد پیامبران الهی به عنوان پرچمداران هدایت، بصیرت‌افزایی بوده است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه پیامبران در تلاش بودند تا چشمان حقیقت‌بین مردم را باز کنند و با تعالیم صحیح، زمینه هوشیاری را برای انتخاب راه صحیح و مبارزه با باطل فراهم سازند.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۹۱
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

همزمان با دهه بصیرت حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در  نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه اظهار کرد: امروز اگرچه فتنه در خیابان حضور ندارد، اما به حوزه‌ی رسانه و فضای مجازی منتقل شده و با عملیات روانی – رسانه‌ای تلاش می‌شود تا با مشتبه کردن و غبارآلود کردن فضا، علیه ایدئولوژی، ساختارها، کارگزاران، سیاست‌ها و رفتارهای نظام، عملیات تخریبی انجام دهند، به گونه‌ای که از آنها نزد افکار عمومی، اعتبارزدایی و مشروعیت‌زدایی کنند.

او افزود: در کنار تلاش برای حل و رفع چالش‌های زندگی روزمره مردم، راه مقابله با این نقشه پیچیده دشمن، بصیرت‌افزایی در جامعه است و تأکیدهای اخیر مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» در این راستا و معطوف به این مسأله مهم است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه تصریح کرد: بصیرت یعنی درک عمیق، صحیح، قطعی و به هنگام از حقایق و واقعیات و باوری که موجب قدرت تحلیل و تشخیص و حرکت آگاهانه و تمییز حق و صراط مستقیم و مراتب بالای آن با افاضه الهی حاصل می‌شود.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه ارتباطی تنگاتنگ میان واقعیت‌ها و حقایق در تفسیر مفهوم بصیرت وجود دارد، گفت: زیرا آن چه از طریق ابزارها و منابع شناختی به دست می‌آید، واقعیت است که اهل بصیرت با درست کنار هم قرار دادن این واقعیت‌های به دست آمده با حقایق هستی می‌کوشند تا واکنش مناسب و درستی را ارایه دهند.

او خاطرنشان کرد: اهل بصیرت پس از آگاهی از آن چه یافته و تفقه کرده اند، می‌کوشند تا آن واقعیت را با حقایق بسنجند و در مسیر تحقق بخشی حقایق تلاش کنند. به همین دلیل است که اهل بصیرت در شرایط وجود واقعیت‌های متعدد برساخته شده توسط دشمنان، هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به دستاوردهای بصیرت عنوان کرد: ایمان قوی، شناخت دوست و دشمن، استقامت و پایداری، دست‌یابی به صراط مستقیم، اقدام بموقع و سنجیده، تحمل مشکلات، هشیاری و آمادگی همه‌جانبه و مصونیت در برابر شبهه‌ها ازجمله دستاوردهای بصیرت داشتن است.

ابوالقاسمی گفت: تأکید بر بصیرت و بصیرت‌افزایی در شرایطی که دشمنان دولت و ملت ایران با تمرکز بر جنگ شناختی درصدد تغییر نگاه و محاسبات مردم و مسوولان هستند، مهم ترین و متقن‌ترین شیوه‌ی مواجهه است.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت بصیرت اذعان کرد: حرکت صحیح و قرار گرفتن در مسیر درست و از همه مهم تر، استقامت بر اصول و مقابله با فتنه‌ها و شبهات، راهی جز مسلح شدن به سلاح بصیرت ندارد. اهمیت بصیرت تا آنجاست که مهمترین راهبرد پیامبران الهی به عنوان پرچمداران هدایت، بصیرت‌افزایی بوده است. آنها همواره تلاش کردند چشمان حقیقت‌بین مردم را باز کنند و با تعالیم صحیح، زمینه هوشیاری را برای انتخاب راه صحیح و مبارزه با باطل فراهم سازند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه یادآور شد: تاریخ نشان می‌دهد که فقط افرادی توانسته اند از دایره فتنه‌ها به سلامت عبور کنند که دارای بصیرت بودند و از قدرت ژرف‌نگری و تحلیل صحیح حوادث بهره‌مند بودند. مقام معظم رهبری در تبیین پیام‌ها و درس‌های نهضت حسینی می‌فرمایند: «عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد. درس می‌دهد که در ماجرای دفاع از دین از همه چیز بیشتر برای انسان، بصیرت لازم است. بی‌بصیرت‌ها فریب می‌خورند. بی‌بصیرت‌ها در جبهه باطل قرار می‌گیرند بدون اینکه خود بدانند همچنان که در جبهه ابن زیاد کسانی بودند که از فساق نبودند، ولی از بی‌بصیرت‌ها بودند.»

ابوالقاسمی با بیان اینکه بزرگترین دلیل آسیب‌پذیری ملت‌ها، غفلت و نداشتن بصیرت است، گفت: جامعه‌ای که نسبت به توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنانش غفلت بورزد، قطعاً شکست‌پذیر خواهد بود. امروز دشمنان قسم‌خورده نظام می‌دانند که ایران اسلامی از نظر آمادگی‌های نظامی در حد بالایی است، لذا توان و جرأت حمله به این کشور مقتدر را ندارند. بنابراین، در تلاشند تا با ایجاد غفلت در اذهان مردم، تشکیک و تفرقه ایجاد کرده و با روش‌های مختلف، سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را ساری و جاری کنند. اینجاست که بصیرت لازم است تا بتوان توطئه دشمنان را شناخت و بر آنها فائق آمد.

او در خاتمه ایمان قوی، شناخت دوست و دشمن، استقامت و پایداری، دست‌یابی به صراط مستقیم، اقدام بموقع و سنجیده، تحمل مشکلات، هشیاری و آمادگی همه‌جانبه و مصونیت در برابر شبهه‌ها را از دستاوردهای بصیرت دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار