تحلیلگر مسائل سیاسی در یزد:

«نه دی» انقلاب اسلامی را از خطر بازگشت نجات داد/مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی ضرورت نسل امروز

غلامحسین دشتی گفت: بسیاری از افرادی که دل در گروی جریانات سیاسی خاص داشتند با افتادن پرده‌های فتنه ۸۸ به حرکت نه دی پیوستند.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۶۶
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، غلامحسین دشتی تحلیل گر مسائل سیاسی در یزد در گفتگو با خبرنگار ما، با گرامیداشت سالروز حماسه نه دی اظهار کرد: حماسه نه دی را باید برجسته‌ترین نماد‌های حضور با باصیرت مردم در دفاع از مبانی اصیل انقلاب اسلامی دانست و برترین رویداد‌های بصیرتی یاد شود.

دشتی افزود: تمام انقلاب‌ها حتی انقلاب، چون بعثت رسول اکرم (ص) با یک نقطه تهدید بزرگ و نقطه بازگشت به ارزش‌های انقلاب روبرو بودند که حتی در دوران امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها رخ داد که در علوم سیاسی با عنوان ترمیدور یاد می‌شود که حماسه نه دی هم از همان دسته رویداد‌ها برای انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل امروز تصریح کرد: رویکرد غرب منشانه اقتصاد در دوره سازندگی و سیاست در دوره اصلاحات هر دو باعث شد تا زمینه تحریک در فتنه ۷۸ و ۸۸ را رونمایی کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ابراز کرد: ۸ سفارت غربی عربی در فتنه ۸۸ حضور داشتند که به جرات می‌توان گفت این حماسه نه دی بود که انقلاب اسلامی را از خطر بازگشت نجات داد و همه حربه‌های دشمن را خنثی و ان‌ها را ناامید کرد.

دشتی عنوان کرد: دشمن وقتی بی اثری فتنه انگیزی‌ها را دید این دفعه به فکر فشار اقتصادی و تحریم‌ها افتاد که این دسیسه هم با اتکا به توانمندی مردم و فناوری‌های دانش بنیان می‌تواند این تهدید را هم به فرصت بتدیل کرد.

وی همدلی و هم افزایی جریان‌های سیاسی را بارزترین جلوه حماسه نه دی عنوان کرد و گفت: بسیاری از افرادی که دل در گروی جریانات سیاسی خاص داشتند با افتادن پرده‌های فتنه ۸۸ به حرکت نه دی پیوستند و همه گرایش‌ها از چپ و راست در کنار هم به میدان آمدند و خطر از سر این انقلاب رفع کردند.

دشتی با اشاره به برپایی آشوب‌ها در یزد در فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که در سال ۸۸ با شجاعت، نقطه عطف خنثی سازی آن حوادث در یزد بود امام جمعه فقید یزد بود که با احساسات خاص در خطبه‌های نماز جمعه برخورد فعال با این جریان داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تببین ابعاد حماسه نه دی گفت: هر شخصی و هر مسئولی با هر مبانی و اصول فکری و جریانی و با همه اختلاف سلیقه‌ها باید برای پابرجایی ایران اسلامی در کنار هم باشند و به مردم خدمت کنند.

ارسال نظرات