خبرهای داغ:
مسئول بسیج عشایری کشور:

سران ایلات و طوایف، در تبیین واقعیت های انقلاب، جهادی عمل کنند

احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور، در همایش سران ایلات و طوایف استان خوزستان که در استقبال از کنگره ده هزار شهید عشایر برگزار شده بود گفت: یکی از انتظاراتی که مقام معظم رهبری از همه ما دارند، جهاد تبیین است، لذا لازم است که همه ما به سهم خودمان تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۲۹۱۲
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری از خوزستان، احمد سعیدی مسئول بسیج عشایر کشور گفت، این همایش با رویکرد بصیرتی و تقویت وحدت اقوام در استقبال از کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر کشور برگزار شده است. یکی از انتظاراتی که مقام معظم رهبری از همه ما دارند، جهاد تبیین است، لذا لازم است که همه ما به سهم خودمان تبیین کنیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه سران و معتمدین در جامعه عشایر گفت: انتظاری که از بزرگان عشایر و اقوام می رود این است که واقعیت های انقلاب و دفاع مقدس و وقایعی که با آن روبرو هستیم را برای جوانان تبیین و روشنگری نمایید. مهم ترین مخاطب ما هم جوانان هستند. جوانان ما قبل از انقلاب و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را نبوده اند ولی بر همه ما لازم است که رویکرد رژیم پهلوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای جوانان عشایر تبیین کنیم .

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور تاکید کرد؛ روحیه رزمندگی، ایثار، غیوری و غیرتمندی، صلابت و شجاعت، استکبار ستیزی و ولایت مداری که همانا از شاخص های عشایر عزیز کشورمان می باشد را باید در بین جوانان تقویت کنیم.

 

سعیدی با اشاره به نقش عشایر در برهه های مختلف تاریخ گفت: عشایر همواره روحیه استکبار ستیزی و مقاومت داشته اند و مبارزات قهرمانانه ای در مقابل زورگویی های استکبار و استعمار داشته اند،مبارزه طایفه لر و نفر که عشایر اولین شهید زن(شهید باختر بیگلری) را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند، قیام مردم بوشهر به رهبری رئیس علی دلواری، مبارزه عشایر کهگیلویه و بویر احمد با دیکتاتوی رضاخان، قیام مردم بختیاری علیه استبداد، قیام عشایر عرب در مقابل استعمار پیر در گمبوئیه و دهها حماسه دیگر که قبل از انقلاب توسط عشایر خلق شد، تنها بخشی از نقش بی بدیل عشایر در مبارزات ضد استکباری و ضد استعماری آنان است.

وی افزود در دوران دفاع مقدس نیز،عشایر جزء اولین گروههایی بودند که با سلاح های شخصی خود در صحنه نبرد حضور پیدا کردند و در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران جانفشانی کردند.

این جامعه یک درصدی از جمعیت کشور ده هزار شهید تقدیم نمودند که سازمان بسیج عشایری با همکاری سپاه استان خوزستان، در اسفند ماه سال جاری کنگره ده هزار شهید جامعه عشایری را به حول و قوه الهی در کربلای ایران ، خوزستان اجرا خواهند نمود. این کنگره با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و تقویت وحدت اقوام و مذاهب از سه سال گذشته فعالیت های خود را شروع نموده و اقدامات ارزنده در سه محور یاد شده انجام شده است و ان شاءالله منشار خیر و برکت برای جامعه عشایر خواهد بود.

ارسال نظرات