خبرهای داغ:
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

دز سوم واکسن نقش کلیدی در پیشگیری دارد

اسدآباد-معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد متوسط تزریق دز دوم افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان را 74.4 درصد بیان کرد و گفت: دز سوم واکسن نقش کلیدی در پیشگیری دارد.
کد خبر: ۹۴۰۲۵۳۸
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

دکتر الهام عظیمی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد از خطرناک بودن سویه اُمیکرون خبر داد و اظهار داشت: با توجه به واکسینه شدن عموم مردم این سویه خطرناک تحت تاثیر چند سناریوی شیوع، شدت ابتلا، دریافت دز سوم و استفاده از ماسک قرار دارد و ضروری است هوشیاری ستاد کرونا بیش از قبل شود.

وی افزود: از پنجم آذر ماه تاکنون فوتی بر اثر کرونا در شهرستان اسدآباد ثبت نشده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد درصد نمونه‌های مثبت رپید در هفته گذشته را دو درصد و در تست pcr  صِفر اعلام کرد و گفت: تاکنون در اسدآباد موردی از اُمیکرون ثبت نشده است.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۲۰۰ دز در نوبت سوم تزریق و منتظر ۱۱ هزار و ۱۹۳ شهروند دیگر برای دریافت این دز هستیم.

عظیمی با اشارره به اینکه هیچ مشکلی برای تامین واکسن در اسدآباد وجود ندارد، افزود: درصد تزریق دز اول ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۸۷ و درصد دز دوم ۷۷ درصد بوده است.

وی متوسط تزریق دز دوم افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان را ۷۴.۴ درصد بیان کرد و گفت: از شهروندان واکسن نزده درخواست داریم هرچه سریع‌تر اقدام به دریافت واکسن کنند چراکه دز سوم واکسن نقش کلیدی در پیشگیری دارد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد رعایت فاصله اجتماعی در مدارس شهرستان را ۵۲ درصد اعلام و عنوان کرد: رعایت پروتکل‌ها در هفته جاری بهتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار