نماینده یزد و اشکذر:

شاخص‌های استاندارد محصولات صادراتی یزد مشخص شود

محمد صالح جوکار گفت: چرا ما محصولاتمان را در مبدا مورد آزمایش و راستی آزمایی نمی‌کنیم تا جلوی از بین رفتن اعتبار صادراتی کشور گرفته شود؟
کد خبر: ۹۴۰۲۳۱۸
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار نماینده یزد و اشکذر با اشاره به چالش‌های صادرات محصولات گلخانه‌ای یزد اظهار کرد: قرار بود که ایران بازار‌های روسیه به ویژه در بحث محصولات گلخانه‌ای را تحت پوشش قرار دهد و بازار سوریه هم جزو هدف‌های صادراتی ایران قرار داشت.

وی با بیان اینکه با یک بررسی می‌توان دریافت که ایران نتوانسته بازار‌های این کشور را به دست بگیرد افزود: این کشور‌ها بازار بسیار خوبی برای ایران به حساب می‌آیند و در صورتی که بتوانیم کالای با کیفیت و مناسب صادر کنیم ارزآوری بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

جوکار با تاکید بر اینکه متاسفانه ارسال کالا‌های بی‌کیفیت به خارج کشور سبب شده که ما بازار کشور‌های هدف را از دست دهیم گفت: این موضوع بدنامی بسیار زیاد برای کشور به وجود می‌آورد و اعتبارمان را به شدت مخدوش می‌کند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر بازار‌های صادراتی ما باید به کیفیت محصولات در بازار داخل هم توجه داشته باشیم ادامه داد: اینکه ما کالای با کیفیت پایین به بازار عرضه کنیم سلامت جامعه را هم به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که کیفیت محصولات غذایی مثل سیفیجات را چه نهادی باید مورد ارزیابی قرار دهد و شاخص‌های استانداردی آن کاملا مشخص باشد.

جوکار با تاکید بر اینکه باید حتما میزان سموم مصرفی که برای محصولات غذایی و دامی استفاده می‌شود مشخص باشد و نظارت کافی برای اجرای دقیق آن وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه نظارت کافی در این حوزه را باید داشته باشیم لازم است به کشاورزان و تولیدکنندگان آموزش دهیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت قبل مدام تاکید می‌کرد که باید بشود باید بشود، خب چه کسی باید این کار را انجام می‌داد؟ چرا ما محصولاتمان را در مبدا مورد آزمایش و راستی آزمایی نمی‌کنیم تا جلوی از بین رفتن اعتبار صادراتی کشور گرفته شود؟

وی با بیان اینکه استاندارد استان دستگاه‌های ارزیابی دارد که هنوز آن‌ها را فعال نکرده تصریح کرد: زمان و فرآیند بررسی استاندارد کالا‌ها باید با سرعت بسیار بیشتر و کیفیت و دقت افزون‌تری انجام شود تا بتوانیم جایگاه خود را در این رابطه افزایش دهیم.

ارسال نظرات