خبرهای داغ:
حافظ کل قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج:

حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر است

دکتر خدیجه مرحمتی حافظ برتر قرآن مجید با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری گفت: حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر است.
کد خبر: ۹۴۰۲۱۰۴
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دکتر خدیجه مرحمتی، متولد استان آذربایجان شرقی و ساکن استان قم دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت، کارشناسی ارشد و دکتری قران وحدیث و حافظ کل قران است که در مسابقات قرآنی حفظ ۲۰ جزء نیرو‌های مسلح کشور که  ۲۳ الی ۲۷ آذر ۱۴۰۰ به میزبانی ارتش برگزار شد، توانست مقام دوم را کسب نماید.

محمد سعید قادری خبرنگار خبرگزاری بسیج در این مصاحبه به گفتگو با این حافظ برتر قرآن کریم نشسته است.

قدری در خصوص فعالیت‌های قرآنی خودتان توضیح دهید:

به لطف الهی و با حمایت و راهنمایی‌ها و دعای پدر و مادرم و همراهی خیلی خوب خانواده از ۱۳ سالگی جلسات قرآنی تشکیل دادم و سپس دوره تربیت مربی را از طرف بسیج در تهران شرکت کردم و بعد از آن در شهر خودمان (تبریز) مربی شدم و روخوانی و روانخوانی را تدریس کردم.

از چه زمانی به حفظ قرآن کریم پرداختید؟

من سال ۱۳۸۳ به قم آمدم و از سال ۸۳ تا ۸۷ به کلاس حفظ رفتم و قرآن کریم را همراه با مفاهیم و تفاسیر حفظ کردم.

افتخارات قرآنی خود را بیان کنید:

از سال ۱۳۸۲ تا کنون در رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ ،کل و همچنین مفاهیم و تفسیر صاحب مقام هایی شدم ،سال ۹۶ مقام اول حفظ نیروهای مسلح، چندین بار مقامهای اول، دوم وسوم نیروهای مسلح وکل سپاه، مقام اول مسابقات کشوری اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه آزاد و مقام اول مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد را در کارنامه دارم.

تاثیر انس با قرآن در زندگی خودتان را چگونه می بینید؟

هر آنچه در زندگی اعم از مادی و معنوی دارم، از قرآن دارم و از لحاظ علمی نیز ثابت شده است که قرآن انرژی مثبت بالایی دارد و در حقیقت کل زندگیم را مدیون قرآن هستم.

توصیه شما به علاقمندان برای حفظ کردن قرآن مجید چیست؟

حفظ قرآن اصلا منافاتی با سن ندارد همانطور که آیت الله خویی در ۸۰ سالگی شروع کردند و حافظ شدند لذا حفظ قرآن را شروع کنید زیرا حفظ مقدمه تدبر است ،قرآن حافظه را قوی می کند وحفظ قرآن یک توفیق است و از خداوند متعال و قرآن بخواهید توفیق قدم گذاشتن در این مسیر را بدهند و بعد از قدم گذاشتن، ادامه مسیر و دوام این مسیر را هم بخواهید. حفظ باعث اشتیاق بیشتر میشود و امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند: مقدمه تدبر حفظ است، اگر شما حفظ کنید و با کلمات مانوس شوید ، تکرار مداوم این کلمات و آیات باعث میشود که تدبر شما بیشتر شود.

راهکار شما برای افرادی که در راه حفظ قرآن کریم احساس خستگی میکنند چیست؟

وقتی احساس خستگی کردند دو روز حفظ را کنار بگذارند و بعد شروع کنند، در حقیقت خود قرآن جاذبه ای دارد که شما را به سمت خود می کشاند.

به نظر شما چگونه شروع به حفظ قرآن کریم کنیم ؟

از ابتدای قرآن شروع به حفظ کنید و با تفسیر نمونه جلو بروید، زیرا اگر ابتدا معنا و تفسیر آیات را بدانید، حفظ کردن برای شما راحت و آسان میشود.

کلام پایانی...

از فرصت های زندگی خود جهت بهره بردن از قرآن کریم و حفظ آن به خوبی استفاده کنید تا تاثیر این اعجاز الهی را در زندگی روزمره خود، مشاهده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات