خبرهای داغ:

آمادگی مراکز واکسیناسیون کرونا برای تزریق دوز سوم به افراد بالای ۱۸ سال

مراکز واکسیناسیون کرونا در استان سمنان در دو نوبت صبح و عصر برای تزریق دز سوم به افراد بالای ۱۸سال واجدان شرایط دریافت واکسن آمادگی دارند.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۳۷
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید سعید کساییان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با توجه به کاهش سن تزریق دوز سوم به بالای ۱۸ ساله‌ها و کاهش زمان چهار و شش ماه فاصله از دوز دوم برخی از انواع واکسن‌ها به سه ماه، در روز‌های گذشته مراجعه به مراکز واکسیناسیون تا ۴ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده، به طور متوسط بین ۳ تا بیش از ۵ هزار دوز در روز انواع واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تزریق شود تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها برای افزایش گروه‌ها و تیم‌های واکسیناسیون انجام شده و در صورت ضرورت و تصمیم ستاد استانی کرونا برای افزایش مراکز نیز تمهیدات لازم در هفته‌های آینده اندیشیده خواهد شد.

کساییان با اشاره به اینکه طبق آمار‌های موجود بین ۷ تا ۱۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان هنوز دوز اول واکسن را نیز دریافت نکرده اند و شیوع سویه جدید کرونا ویروس یک خطر جدیست، خاطرنشان کرد: پزشکان و کارشناسان مراکز واکسیناسیون در خصوص زمان و نوع تزریق دوز سوم به مراجعه کنندگان مشاوره کامل می‌دهند و افراد واجد شرایط سنی و حتی مبتلایان بهبود یافته کرونا برای تکمیل واکسیناسیون در استان مراجعه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار