کتاب خاطره صوتی «پا به پای یاران» در تبریز رونمایی شد

تبریز- کتاب خاطرات صوتی رزمنده و مداح اهل بیت عصمت و طهارت ابوالشهید حاج بیوک آسایش با عنوان «پا به پای یاران» طی مراسمی در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۲۰۴
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این کتاب در سه فصل به مدت سه ساعت به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی لطفی آزاد ضبط و تدوین شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی روز دوشنبه در این مراسم رونمایی، گفت: یکی از مبانی مهم عقیدتی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس مبانی مستحکم دینی و اسلامی این رزمندگان بوده است.
امیر دریادار رضا عباسی اظهار کرد: از شاخص‌های مهم و ریشه‌ای رزمندگان اسلام مبانی فرهنگی و مذهبی بوده که نقش مداحان در آن خودنمایی می کرده است.

وی افزود: آنچه رزمندگان ما را در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح، پیروز کرد معنویت بود که رزمندگان اسلام را آماده عملیات های سنگین می کرد.

عباسی گفت: از بعد علمی و پژوهشی نیز باید مطالعه شود که چگونه رزمندگان مملو از معنویت بودند و در مقابل دشمنان مجهز پیروز می شدند.

حاج غفار رستمی از همرزمان مرحوم آسایش نیز در این مراسم گفت: از بزرگترین آرزوهای ما پاسداران در آن دوران این بود که حاج بیوک آسایش عضو سپاه شود و همین اتفاق افتاد.

وی در خصوص ویژگی های این مداح رزمنده اظهار کرد: حاج بیوک آسایش با تمام وجود وقف انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس بود و موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام با مداحی های جانسوز خود می شد و در واقع فرمانده فرهنگی لشکر عاشورا بود.

وی خاطرنشان کرد: نقش موثر و مفید و اثرگذار حاج بیوک آسایش در جبهه‌های جنگ تحمیلی چشمگیر بود و بسیجیان را با مکتب عاشورا آشنا می‌کرد به طوری که شهادت برایشان شیرین تر می شد.

ارسال نظرات