خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مردم قدردان شهدا و خانواده شهدا هستند/ چشم انتظاری خانواده شهدا بسیار سخت است

همدان-امام جمعه همدان بابیان اینکه مردم قدردان شهدا و خانواده شهدا هستند، گفت: امیدواریم مسئولان نیز اهمیت این موضوع را درک کنند و به معنای واقعی کلمه قدردان خانواده شهدا و ادامه دهنده مسیر شهدا باشند.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۶۲
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز با حضور در منزل شهید تازه تفحص شده شهید مرتضی آقایی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: شهدای ما پیرو مسیر و مکتب حضرت اباعبدالله (ع) حرکت کردند و در این راه برای دفاع از آرمان‌ها جان خود را نیز اهدا کردند.

وی افزود: باید به خانواده شهدا تبریک گفت که این توفیقی الهی نصیب آن‌ها شد و توانستند فرزندانی تربیت کنند که در مسیر امام حسین (ع) و آرمان‌ها از جان خود نیز بگذرند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم قدردان شهدا و خانواده شهدا هستند، گفت: امیدواریم مسئولان نیز اهمیت این موضوع را درک کنند و به معنای واقعی کلمه قدردان خانواده شهدا و ادامه دهنده مسیر شهدا باشند.

وی با تاکید بر اینکه چشم انتظاری خانواده شهدا بسیار سخت است، مطرح کرد: مادر برزگ بنده سالیان سال چشم انتظار فرزند شهیدش بود و در آخر هم با همین چشم انتظاری از دنیا رفت، بنابراین امروز که پدر شهید در جمع ما حضور ندارد به خوبی درک می‌کنم که چه انتظار سختی را تحمل کرده است.

شعبانی با اشاره به اینکه ۳۳ سال چشم انتظاری یک مادر بسیار دردناک است، خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشور امنیت داریم و آرامش حاکم است، همه این‌ها مرهون زحمات امثال شهید آقایی و همکاران این شهید عزیز است.

وی با بیان اینکه آرزو می‌کنیم تا هرچه زودتر پیکر پاک تمام شهدای جاویدالاثر شناسایی شود، اظهار داشت: شهادت از اتفاقاتی است که انسان باید برای آن غبطه بخورد و دعا می‌کنیم تا همه ما به حق خون پاک شهدا عاقبت به خیر شویم.

گفتنی است؛ پیکر مطهر شهید «مرتضی آقایی» از شهدای جاوید الاثر دوران دفاع مقدس استان همدان، پس از ۳۳ سال چشم انتظاری توسط کمیته جستجوی مفقودین تفحص شده و به وطن بازگشت.

شهید مرتضی آقایی اهل همدان و سرباز ژاندارمری ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۶۷ هنگام دفاع از میهن اسلامی در درگیری با نیرو‌های بعثی در منطقه نهرعنبر ایلام بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکرپاکش مفقودالاثر شد.

پس از گذشت ۳۳ سال از شهادتش، پیکر مطهر این شهید طی عملیات تفحص شهدا کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و امروز ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ شناسایی و هویت وی به خانواده و مادر چشم انتظارش اعلام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار