خبرهای داغ:

زیرساخت اصلی فرهنگ، سواد است و بخش عمده آن در اختیار آموزش و پرورش است

شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت: زیرساخت اصلی فرهنگ، سواد است و بخش عمده این زیرساخت در اختیار آموزش و پرورش و حوزه سوادآموزی قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۰۰۱۰۲
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

زیرساخت اصلی فرهنگ، سواد است و بخش عمده آن در اختیار آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی، در دیدار معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و رئیس اداره سوادآموزی شهرستان در دفتر امام جمعه این شهرستان، نهضت سوادآموزی را یکی از یادگار‌های باارزش امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: زیرساخت اصلی فرهنگ، سواد است و بخش عمده این زیرساخت در اختیار آموزش و پرورش و حوزه سوادآموزی قرار دارد.
امام جمعه شاهرود، استفاده از تریبون نماز جمعه و فضای فیزیکی برگزاری نماز را در راستای فرهنگ سازی، رشد و توسعه سوادآموزی مطلوب دانست و قرارگاه‌های محله‌ای سطح شهرستان را مکان مناسبی برای پوشش بخشی از فعالیت‌های این حوزه برشمرد.
سیدمحمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این دیدار بکارگیری ایده‌های نو و خلاقانه و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها را در راستای جذب حداکثری بی سوادان و تقویت مهارت‌های سوادآموزان ضروری خواند و از حمایت‌های دلگرم کننده حجت الاسلام امینی از حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، قدردانی نمود.
کسب رتبه پنجم کشوری مرکز یادگیری محلی ولیعصر (عج)
در ادامه ربابه یاورپناه رییس اداره سوادآموزی، به بیان عملکرد و دستاورد‌های این حوزه پرداخت و گفت: مرکز یادگیری محلی ولیعصر (عج) شاهرود، در ارزیابی عملکرد مراکز یادگیری محلی کشور، موفق به کسب رتبه پنجم گردید و با تلاش و همراهی خوب مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، شورای پشتیبانی سوادآموزی، مجموعه آموزش دهندگان و همیاران سواد، فعالیت‌های مرکز مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و ضمن آموزش سواد پایه؛ سواد رسانه ای، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و کارآفرینی نیز به سوادآموزان ارائه می‌شود.
او سیاست‌های تشویقی و تبلیغی را یکی از موثرترین راهکار‌ها در تسهیل فرآیند جذب و نگه داشت سوادآموزان دانست و خواستار رفع محدودیت‌ها و موانع قانونی در ثبت نام بی سوادان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها