خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

تحقیق و پژوهش راه برون رفت از مشکلات جامعه است

اصغری با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش در رفع نیازهای کشور عنوان کرد: تحقیق و پژوهش اصلی مهم و راه برون رفت از مسایل و مشکلات جامعه است.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۵۲
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز آئین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش با حضور دکتر امانی دبیر شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

حسنعلی اصغری مدیرکل اموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم بیان کرد: وقتی پای اندیشه و علم در میان باشد بی شک در موضوعاتی از این دست، وجود نوجوانان اندیشمند موجب دلگرمی جامعه است و هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تحلیل از جایگاه این عزیزان است.

وی گفت: جوانان و نوجوانان نخبه منشا خیر فراوان هستند و امروز لازم است تا عقل و درایت و جایگاه این نوجوانان را بدرستی ببینیم چرا که شناسایی این استعدادها و استفاده از هنر و خلاقیت آنها موجب حل بسیاری از مشکلات کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه جهان امروز جهان پیچیده ای است و با عدم قطعیت در آن مواجه هستیم اظهار کرد: در مقابل این چالش های موجود و نوظهور باید به دنبال راه حل های مناسب و متناسب بود تا عقلانیت بر جامعه حاکم شود. اما تصمیم عقلایی و فرایند حداقل باید مجهز به پشتوانه علمی و حاکم شدن روحیه برنامه محور در جامعه باشد.

اصغری عنوان کرد: این سازمان باید پژوهنده و یاد گیرنده باشد. اگر مسائل را با شیوه منطقی حل نکنیم آن مسایل موجب بحران خواهد شد و لذا باید به دنبال راههای کسب شناخت و یافتن مسیر عقلایی باشیم. در این راستا نیاز به تحقیق و توسعه هر روز بیشتر می شود.

وی افزود: جامعه عقلانی به دنبال تدوین نقشه راهی است برای تمرکز بهتر بر مسایل است. عملیاتی کردن یک برنامه نیازمند تدبیر و نقشه راه است و این امر زمانی حاصل می شود که یک معلم خود را پژوهشگر بداند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: جایگاه پژوهشگران در جامعه باید ارج نهاده شود و ایده آنها تجاری سازی شود و در واقع با توجه مادی و معنوی از این قشر جامعه حمایت شود. چرا که تحقیق و پژوهش اصلی مهم و راه برون رفت از مسایل و مشکلات جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار