سردار ادیبی خبر داد؛

سرزمین‌های راهیان نور آماده پذیرایی از زائران

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از آمادگی یادمان‌های راهیان نور برای پذیرایی زائران در مناطق عملیاتی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۱۷
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی در نشست خبری گفت: فرصت دو ساله تعطیلی راهیان نور به علت کرونا باعث شد ما برای رفع برخی نواقص طرح راهیان نور در مناطق عملیاتی و حفظ بنا‌ها و سرزمین‌های این مناطق فعالیت کنیم.

وی افزود: در این مدت برای توسعه سرمایه انسانی در بخش‌های مختلف راهیان نور از جمله خادمان و راویان توجه ویژه‌ای شد.

سردار ادیبی با اشاره به هماهنگی با متولیان حوزه سلامت برای آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور گفت: دستورالعمل‌ها سخت گیرانه بهداشتی تهیه و آماده اجرا شده و اعزام‌ها و نحوه گروه بندی‌ها نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ سازی مهم راهیان نور در کشور افزود: توسعه اقدامات در مجموعه‌های مختلف کشور و ارتباط برقرار کردن مردم با راهیان نور از عمده‌ترین اهداف ماست.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه یادمان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی هم اکنون باز و آماده ارائه خدمات هستند، گفت: امیدواریم بستر‌های مناسبی فراهم شود تا مردم با خیال راحت و با خودرو‌های شخصی نیز از این مجموعه‌ها بازدید کنند.

سردار ادیبی با اشاره به این که راهیان نور بستر‌های فرهنگی بزرگی را در کشور ایجاد کرده است، افزود: در ابتدای شیوع کرونا شاهد شکل گیری گروه‌های جهادی بودیم که بسترساز این حرکت از گروه‌های جهادی راهیان نور شکل گرفت.

وی گفت: از همان ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا بیش از ۸۰۰ گروه جهادی خادمان راهیان نور تلاش کردند با حضور در کنار مدافعان سلامت به برطرف کردن مشکلات کرونا در کشور بپردازند.

سردار ادیبی، تفکر جهادی راهیان نور را منشأ حرکت به جلو در حوزه‌های مختلف برشمرد و افزود: توسعه فرهنگ راهیان نور و ایجاد بستر‌های مناسب برای معرفی این دستاورد‌ها به نسل فعلی و آتی باید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در اواخر سال ۹۸ ما به آمار ۷ میلیون نفر سالانه زائر رسیدیم، گفت: هم اکنون آمادگی حداکثری را داریم و همه مراکز اسکان در همه مناطق در هفت استان در آماده باش کامل هستند و مردم می‌توانند از این مناطق بازدید کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در روز نخست (روز سه شنبه) در اولین روز ثبت نام شبکه خادمین در همان ساعات اول ۲ هزار نفر خادم ثبت نام کردند که نشانگر استقبال مردم به ویژه جوانان برای حضور در این مناطق و از سرگیری این حرکت بزرگ است.

سردار ادیبی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر اجرای سختگیرانه شیوه نامه‌های بهداشتی است تا مردم بتوانند به دور از هرگونه خطر از مناطق بازدید کنند، گفت: تدابیر لازم برای قبل، حین و پس از اعزام لحاظ شده است و افسران بهداشتی برای همه مراکز اسکان و یادمان‌ها و طول اعزام مشخص شده است تا شاهد بیماری کسی نباشیم.

وی همچنین با اشاره به بحث بودجه راهیان نور در سال ۱۴۰۱ افزود: راهیان نور قبلاً ردیف بودجه مستقلی داشت هر چند آن چنان سنگین نبود، ولی موجب کارگشایی و کمک به این جریان بود، ولی در لایحه تقدیمی سازمان برنامه و بودجه در مجلس این ردیف مشاهده نشده و در کتابچه بودجه نیز ذکر نشده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نامی از راهیان نور و ردیف‌های اصلی وجود ندارد و انتظار ما از متولیان بودجه این است که این اقدام تقویت شود.

سردار ادیبی افزود: انتظار جدی ما از همه این است که در این خصوص که همواره مورد تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز هست تلاش و نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار