خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی پیاده‌سازی فرهنگ شهدا در جامعه است

نهاوند-امام جمعه نهاوند گفت: امروز برای گذر از مشکلات در جامعه و پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند پیاده‌سازی فرهنگ شهدا در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۲۶
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان نهاوند با بیان اینکه دشمن درصدد است از فضای مجازی بیشترین استفاده را علیه انقلاب به کار بندد، اظهار داشت: امروز کشور عزیزمان ایران به واسطه ایثار و جانفشانی شهدا از خطر جنگ رهایی یافته است و دشمنان جرات تعرض به خاک ما را ندارند اما همچنان به تهاجم فرهنگی امید بسته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز ایران به واسطه خون شهدا از دست استکبار جهانی رهایی یافته و به آزادترین کشور در دنیا تبدیل شده است، افزود: شهدای فرهنگی هم خود اهل علم بودند و هم به جامعه علم آموختند و در زمانی که نیاز بود با ترک جبهه علم به دفاع از اسلام و ولایت رفتند و جان خود را فدای وطن کردند.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: باید از شهیدان درس جهاد و مبارزه و استکبارستیزی و ایثار و شهادت بیاموزیم و تا آخر ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ شهادت در جامعه باید کشور را از هرگونه آسیب و دست‌اندازی دشمنان صیانت و حراست کند، تاکید کرد: امروز برای گذر از مشکلات در جامعه و پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند پیاده‌سازی فرهنگ شهدا در جامعه است.

مغیثی‌نیا با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال تضعیف فرهنگ شهادت است، گفت: دشمنان جرات تعرض به خاک ما را ندارند اما همچنان به تهاجم فرهنگی امید بسته‌اند.

*شهدای فرهنگی همزمان در سنگر تعلیم و تربیت و جبهه‌های جنگ ایفای نقش کردند

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: معلمان شهید، در دو سنگر حضور داشتند؛ سنگر تعلیم و تربیت برای نسل‌پروری و سنگر جبهه ها برای دفاع از تمامیت ارضی کشور.

محمدحسین دارایی زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان را یکی از مهمترین اهداف آموزش وپرورش دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از بهترین اقدامات در راستای تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه شهدای والامقام با شهادت خود، امنیت، حیات، ایمان، عزت و اقتدار جامعه را تضمین کردند و شهادت ضامن بقای حیات جامعه و ملت است، ادامه داد: شهادت یک فرهنگ است و نه یک مرگ تحمیلی؛ بلکه انتخاب داوطلبانه‌ نوع دیگری از زندگی، با غایتی متعالی است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که می‌فرمایند «یاد شهدا باید همیشه در فضای جامعه زنده بماند»، عنوان کرد: در طول دو ماه اخیر، دو یادواره‌ بسیار باشکوه توسط آموزش و پرورش نهاوند و با حضور بیش از 1200 دانش‌آموز در محل مصلای نمازجمعه‌ شهرستان برگزار شده است که به طور قطع تاثیر بسیار مثبتی در زنده نگه داشتن یاد شهدا در بین دانش‌آموزان و آحاد جامعه داشته است.

گفتنی است؛ شهرستان نهاوند ۱۴ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار