برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری ایلام در هفته پژوهش

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اظهار کرد: شناسایی و معرفی مفاخر علمی استان به جامعه یک ضرورت است و باید با معرفی این الگوهای ارزشمند به جامعه، از توانمندی و استعداد آنان برای توسعه بخش های مختلف استفاده کرد.
کد خبر: ۹۳۹۹۴۲۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار شاکرمی در جلسه قرارگاه جهاد علم و فناوری استان  عنوان کرد: اقشار مختلف استان زمینه لازم برای جاری شدن چشمه های اجتماعی و گفتمان سازی توسعه توسط نخبگان علمی را فراهم آورند.

توجه به نخبگان زمینه ساز پیشرفت و تحول کشور

وی تدوین راهکارهای عملیاتی جهت استفاده مناسب از استعدادهای نخبگان در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به توسعه پایدار را خواستار شد و اظهار کرد: بسیاری از نخبگان حائز درجات علمی  و از استعدادهای برتر استان هستند که باید با دعوت و استفاده از نظرات ارزشمند آنان، زمینه پیشرفت و تحول بیش از پیش کشور را فراهم کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: شناسایی و معرفی مفاخر علمی استان به جامعه یک ضرورت است و باید با معرفی این الگوهای ارزشمند به جامعه، از توانمندی و استعداد آنان برای توسعه بخش های مختلف استفاده کرد.

بیانات مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه شود

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با قدردانی از عامه مردم ، مسئولین و نهادهای مختلف در برگزاری کنگره سرداران و 3000 شهید استان ایلام بیان کرد: رسانه استانی و خبرنگاران بیانات مقام معظم رهبری را با قلم شیوای خود در جامعه نهادینه کنند.

سردار شاکرمی اذعان کرد: حضرت آیت اله خامنه ای، در بیانات خود به اهمیت توجه به نخبگان، نخبه پروری و لزوم توجه هنرمندان و نویسندگان به پرداختن وقایع و رویدادهای منحصر به فرد استان اشاره کردند، که در این جهت خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان ما موظفند با یک نگاه ویژه و به صورت عمیق، این گنجینه های عظیم را جامعه تبیین نمایند.

ارسال 300  اثر به جشنواره جهادگران علم و فناوری ایلام/رونمایی از 3 اختراع در هفته پژوهش

محمود علی پور در این جلسه با اشاره به اقدامات جشنواره جهادگران علم و فناوری استان ایلام اظهار کرد: تعداد قریب به 300  اثر به دبیرخانه جشنواره استانی واصل شد که قریب به 40 درصد آثار مربوط به بخش مقاله و پژوهش بوده است.

وی با بیان اینکه کار داوری و ارزیابی نهایی آثار صورت گرفته بیان کرد: تعداد 23 نفر در بخش های مختلف به عنوان منتخب جشنواره شناسایی و در گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مسئولان نهادهای علمی و دانشگاههای استان تجلیل خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام ادامه داد: علاوه بر برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی نخبگان استان در حوزه اختراع و پژوهش، از 3 محصول کاربردی و نوآورانه در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد.

گفتنی است جشنواره جهادگران علم و فناوری استان ایلام با هدف معرفی و شناسایی استعدادهای برتر علمی استان هر ساله توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان ایلام برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار