عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان:

رحوع به سیره اهل بیت (ع) بهترین راه تشخیص حق از باطل است

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: در این دنیای وانفسای رسانه ای و جنگ روایت ها، برای تشخیص حق از باطل می بایست به سیره اهل بیت (ع) رجوع کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۹۶
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

 


به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، اشرف جناتی در همایش گرامیداشت روز پرستار با اشاره به نقش اثرگذار حضرت زینب(س) در ممانعت از تحریف حادثه کربلا و قیام عاشورا، اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا با روایتگری های حضرت زینب (س) به نسل امروز منتقل شد.
وی با اشاره به شیوه برخورد بسیار شنیع و وحشیانه یزیدیان نسبت به خاندان اهل بیت (ع) بعد از حادثه عاشورا، افزود: حضرت زینب(س) در سخت ترین شرایط اسارت دست از روشنگری بر نداشت و تا پای جان به تبیین و روشنگری پرداخت.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه حصرت زینب (س) برای رضای خداوند و قوام دین اسلام سخت ترین شرایط را تحمل کرد و گفت: تک تک کلمات و جملات حضرت زینب (س) به مردم زمان خویش برخاسته از علم، آگاهی و اندیشه بود و از کلام امیرالمؤمنین(ع) نشات می گرفت.
جناتی با بيان اينكه حضرت زینب(س) با روایتگری های خود پایه های حکومت یزید را به لرزه درآورد، گفت: روایتگری ها و خطبه های حضرت زینب (س) کار یزیدیان را تمام کرد و هیمنه دشمن را شکست و نابود کرد.
وی با تاکید بر تبیین سیره معنوی ائمه اطهار (ع) به نسل جوان، اضافه کرد: در این دنیای وانفسای رسانه ای و جنگ روایت ها، برای تشخیص حق از باطل می بایست به سیره اهل بیت (ع) رجوع کنیم.

گفتنی است، تجلیل از خانواده نخستین شهیده پرستار جبهه سلامت کشور، تجلیل از خبرنگارِ پرستار و برخی فعالین رسانه ای حوزه درمان، اجرای مولودی و آوازخوانی و اهدای جوایز بخشی از برنامه های همایش گرامیداشت روز پرستار بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار