طرح اقتصادی مقاومتی

طرح جمع آوری ضایعات محصولات باغی و کشاورزی جهت استفاده دامی

فرمانده پایگاه مقاومت شهدای روستای ده‌رحم لرستان در گفت و گو با خبرنگار مساجد و محلات به بیان برنامه ها و اقدامات این پایگاه در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، جهادی و... در محدوده محله و منطقه پرداخت.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۳۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

فرمانده پایگاه مقاومت شهدای روستای ده‌رحم لرستان در گفت و گو با خبرنگار مساجد و محلات به بیان برنامه ها و اقدامات این پایگاه در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، جهادی و... در محدوده محله  و منطقه پرداخت.

ایشان در خصوص اقدامات صورت گرفته در یک سال و نیم گذشته که مسئولیت فرماندهی پایگاه روستا را عهده دار شده است این گونه گفت: همزمان با این مدت که بنده این مسئولیت را عهده دار شدم، ویروس منحوس کرونا در جهان  نیز فراگیر گشت و بسیاری از اقدامات ما تحت الشعاع این ویروس قرار گرفت.

در این مدت ما نیز مانند سایر بسیجیان عزیز در سراسر کشور در راستای مبارزه با این ویروس منحوس اقدامات گوناگونی همچون طرح شهید سلیمانی، کمک مومنانه، غربالگری و بیمار یابی، توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و ... را به نحو احسن اجرا کرده که در جلوگیری از شیوع کرونا و کمک به اهالی روستا بسیار اثربخش نیز بوده است.

ایشان همچنین ادامه داد، درکنار کارهایی که ویژه ایام کرونا می باشد بسیجیان پایگاه شهدای روستای ده‌رحم اقدامات شایسته دیگری چون برگزاری اردوهای جهادی در سایر روستاها، برپایی میز خدمت ، ویزیت رایگان برای اهالی محله و... داشته اند که برجسته ترین این اقدامات جمع آوری ضایعات و هدر رفت محصولات باغی و کشاورزی روستا برای استفاده دامی از آن ها می باشد.

طرح جمع آوری ضایعات محصولات باغی و کشاورزی جهت استفاده دامی

فرمانده پایگاه شهدای روستای ده‌رحم در تشریح این طرح گفت: ما با دیدن میوه جات ضایع شده در باغات روستا به این فکر افتادیم که به جهت جلوگیری از اسراف و همچنین در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی خانواده های روستا این طرح را به مرحله اجرا درآوریم.

ما با همت بسیجیان عزیز روستا و همفکری با امام جماعت محترم روستا این طرح را برنامه ریزی کرده و با مطرح کردن آن برای متخصص تغذیه دام (دکتر امیدی) از نظر پزشکی نیز مشاوره های لازم را از ایشان اخذ نمودیم. همچنین با ارائه این طرح برای حوزه مقاومت سیدالشهدا و همچنین ناحیه مقاومت شهرستان سلسله توانستیم نظر رده های بالادستی خود را برای حمایت از طرح جلب کنیم.

ما در اجرای این طرح به همت بسیجیان عزیز ضایعات میوه باغات روستا را جمع آوری کرده و آن‌ها را در مکان مناسب خشک میکنیم. سپس با رضایت اهالی روستا این میوه جات خشک شده را در بین خانواده های نیازمند روستا که توانایی تامین علوفه برای دام های اندک خود را ندارند توزیع میکنیم. با این کار علاوه بر جلوگیری از اسراف و همچنین پاک شدن زمین باغات از میوه های گندیده، یک کار جهادی و کمک مومنانه نیز از طرف اهالی و باغداران روستا برای نیازمندان محله صورت میگیرد.

ایشان در تکمیل این طرح افزود: ما در ادامه با مشاوره از پزشک متخصص تغذیه دام این پیشنهاد را به خانواده های روستا مطرح کردیم که پوست میوه جات و سبزیجات مصرفی خود را نیز خشک کرده و همرا با ضایعات کشاورزی به مصرف دام برسانیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات