مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در خلیل آباد

شبان از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در خلیل آباد خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که در خصوص جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان خلیل آباد انجام شده بنده قول می دهم در بحث تامین مرغ حتی تا شب عید نخواهیم داشت و حتی تولید مرغ از سقف سرانه مصرف هم عبور خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۸۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد ظهر امروز در نشست قرارگاه امنیت غذایی شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به قانون انتزاع که به جهاد کشاورزی ابلاغ شده و حوزه نظارت و بازرسی کالاهای اساسی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا و به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه امنیت غذایی در سطح کشور و استان ها تشکیل شده و امروزه در سطح شهرستان ها در حال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این قرارگاه، تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره مردم توسط جهاد کشاورزی است و این باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه نیاز به هماهنگی بین بخشی و تمام دستگاه ها است تا بتوانیم اثر آن را در سفره و اقتصاد مردم نشان دهیم، تصریح کرد: قرارگاه امنیت غذایی در شرایط فعلی به نوعی تبدیل به اتاق جنگ شود و همان فعالیت هایی که در زمان جبهه و جنگ داشتند باید در این شرایط دنبال شود و با روحیه جهادی دست به دست هم بدهیم تا در این عرصه موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت های شهرستان مربوط به امنیت غذایی در این نشست ها مصوب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد، اذعان کرد: شناسایی کانون های بحران می تواند در رصد و پایش عوامل نارضایتی و همچنین کاهش این عوامل موثر باشد.

شبان با بیان اینکه بیش از ۶ جلسه قرارگاه امنیت غذایی در سطح استان خراسان رضوی برگزار شده است و موضوعاتی نظیر تامین، نظارت و بازرسی در این قرارگاه مدنظر خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در خصوص جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان خلیل آباد انجام شده بنده قول می دهم در بحث تامین مرغ حتی تا شب عید نخواهیم داشت و حتی تولید مرغ از سقف سرانه مصرف هم عبور خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به برش شهرستانی که برای تولید تخم مرغ مشخص شده هیچ مشکلی بابت تامین آن نخواهیم داشت، تشریح کرد: ذخیره سازی گوشت قرمز توسط پشتیبانی امور دام با توجه به پیش بینی که در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز صورت گرفته در حال انجام است.

 

قرارگاه امنیت غذایی وظیفه تامین، نظارت و بازرسی از بازار را بر عهده دارد

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه زمانیکه صحبت از قرارگاه می شود مطمئنا شرایط خاص و حساسی به وجود می آید که ایجاب می کند این قرارگاه تشکیل شود، اظهار داشت: باید در ابعاد مختلف موضوعات قرارگاه بررسی شود و این به معنای این است که باید چند دستگاه با همفکری بتوانند مشکلات را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه امنیت غذایی وظیفه تامین، نظارت و بازرسی از بازار را بر عهده دارد و مسئولیت ها در این قرارگاه مشخص است، خاطرنشان کرد: ظرفیت شهرستان بسیار بالا است و باید روان سازی لازم برای مردم انجام شود تا بتوانند دسترسی راحتتری به کالاهای ضروری داشته باشند.

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: اقناع سازی و اطلاع رسانی لازم برای مردم، بازار و اتحادیه های صنفی صورت گیرد و اجرای اینگونه طرح ها نباید سوء استفاده برای داخل و خارج کشور فراهم کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها