جامعه دانشجویی به دنبال مطالبه گری و عدالت خواهی باشد/ دشمن شناسی و مبارزه با استکبار جزئی از فرهنگ ماست

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمن شناسی و مبارزه با استکبار جزئی از فرهنگ ماست، گفت: امروز نیاز است که جامعه دانشجویی ما، واقعا دنبال عدالت خواهی، آرمان خواهی و مطالبه گری بوده و پای کار باشد.
کد خبر: ۹۳۹۸۲۸۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

به گرارش خبرگزاری سیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار جمعی از بسیج دانشجویی استان، اظهار کرد: شانزدهم آذر ماه سرآغاز نهضت دانشجویی است که با مبارزه با استکبار آغاز و در فراز و فرود مسیر آن برخی ها به عنوان ادامه دهنده راه این شهدا و دانشجویان است که در مقاطعی خیلی جدی در برابر استکبار ایستادند و می ایستند و در بعضی مواقع هم هم برخی ها با چراغ سبز نشان دادن به دشمن، خواستند که یک چرخش انحرافی در این مسیر ایجاد کنند که موفق نشدند.

حجت‌الاسلام « الله نور کریمی تبار» یادآور شد: نقش دانشجویان در انقلاب اسلامی و در پیشرفتی که الان داریم یک نقش بی بدیل است، دانشجو عنصری است که وابستگی ندارد و در سنی است که پرانرژی و پرتوان و آگاه دنبال این است که مشکلات جامعه را حل کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن شناسی و مبارزه با دشمن جزئی از فرهنگ ماست، خاطرنشان کرد: در طول انقلاب تا الان هر جا که موضع ضد استکباری ما پررنگ بوده است، پیشرفت کرده ایم و هر جا خواستیم به دشمن چراغ سبز نشان و نرمش نشان دهیم شدیدا پسروی و افت داشتیم، نمونه اش هم در برجام مشاهده کردیم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  تفکر بسیجی چنانچه بر کشور حاکم شود، دشمن هیچ کاری نمی کند اما اگر این تفکر حاکم نباشد خطرناک است، افزود: تفکر بسیجی دنبال این نیست که چه چیزی گیر خودش می آید، بلکه دنبال این است که چه خدمتی می تواند ارائه دهد که نمونه اش را در زمان دفاع مقدس مشاهده کردیم که جوانان جان خود را کف دستشان گرفتند و برای دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ جان مردم دشمن را در مرز زمین گیر کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در تفکر بسیجی انسان دیگر دنبال« من»نیست، گفت: اگر کسی در جایگاهی بخواهد انتصابی را انجام دهد بر اساس تفکر بسیجی دنبال این است که شایسته ترین را انتخاب کند نه اینکه آشنا و سفارش شده ای را بخواهد منصوب کند.

وی تاکید کرد: در این مقطع از زمان شدیدا نیاز داریم که جامعه دانشجویی ما، واقعا دنبال عدالت خواهی و آرمان خواهی و مطالبه گری باشد، اگر بناست تفکر بسیجی دانشجویی ما در آرمان خواهی و مطالبه گری تاثیرگذار باشد به اتاق فکر نیاز داریم و تاثیرگذار هم می توانیم باشیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: وقتی مسئولی بخواهد نیرویی را به کار گیرد و تشخیص و زمزمه ها، ناشایستی و ناهمخوانی آن شخص با انقلاب باشد، قطعا این زمزمه ها می تواند تاثیرگذار باشد و از شخصی که مسئول انتصاب است باید مطالبه گری شود.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: مسئولی که بداند زیر نظر است و جمعی از او مطالبه گری می کنند، میدان در اختیارش نیست و در همان چارچوب قانون باید پیش برود و طبیعتا عملکرد تغییر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش آرمان  خواهی و مطالبه گری دانشجویان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست، افزود: باید ببینیم در جامعه و استان خود چقدر به این نقش عمل کرده ایم، در جاهایی مثل سیل، زلزله، کرونا، اردوهای جهادی، کمک به نیازمندان نمره عالی است ولی در بعضی جاها که تاثیرگذار است حضور ما کمرنگ است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه دانشجویی ما باید پای کار باشد، مخصوصا در این شرایطی که اگر کارگزاران روحیه ولایی و جهادی نداشته باشند دیگر بحث مدیر و یا استانداری مطرح نیست، بلکه بحث نظام مطرح است، در بعضی جاها اگر انتصاب، انتصاب حزبی بوده و بر اساس شایسته سالاری نبوده، باید به نحو مطلوب تعویض شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار