خبرهای داغ:
مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند خبر داد

معرفی ۸۰۰ متقاضی تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های نهاوند

نهاوند-مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: در هشت ماه گذشته ۸۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به بانک‌های معرفی شدند.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۷۳
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا نثاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماه گذشته ۸۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به بانک‌های معرفی شدند.

وی با بیان اینکه اعتبار پرداختی و در دست اقدام بالغ بر۵۸ میلیارد تومان است، گفت: از ابتدای مهر پارسال تاکنون، ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین ویژه افراد فاقد مسکن و دارای شرایط خاص در روستا‌ها آغاز و هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با اشاره به تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: به هر واحد مسکونی۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت شده و این افراد معاف از پرداخت هزینه نظارت و طراحی و صدور پروانه ساخت بوده‌اند.

وی با اشاره به حوزه بهسازی و عمران روستایی امسال در نهاوند، ابراز داشت: آسفالت معابرفاز اول و دوم ۴ روستا‌های این شهرستان با اعتبار ملی بالغ بردو میلیاردتومان انجام شده است.

نثاری به عملیات زیرسازی معابراشاره کرد و گفت: تاکنون عملیات زیر سازی معابر ۲۳ روستا به مساحت ۱۶۵ هزار متر مربع به اتمام رسیده و عملیات خاکی و زیر سازی معابر تا پایان فصل کاری امسال در دو روستای دیگر هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن شهری، طرح ساخت مسکن شهری با همکاری راه و شهرسازی شهرستان، ساخت۳۶۵ واحد آپارتمان در یکی از بهترین نقاط سکونتگاهی این شهرستان (زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) در حال انجام بوده که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر هم فنداسیون سازه‌های بتنی این ساختمان‌ها، دیوار حائل، اجرای سقف اول در قالب ۱۳ بلوک ۶ و هفت طبقه انجام شده و ۴۶ واحد از این ۳۶۵ واحد در مرحله گودبرداری است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه ۱۴۵ نفر در قالب گروه ساخت (سه طبقه توافقی) در شهرک نیروی انتظامی در حال ساماندهی هستند، ابراز داشت: به یازده گروه ساخت زمین تحویل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار