رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در گردهمایی استادان بسیجی گیلان تاکید کرد:

اهمیت مرجعیت علمی استادان بسیجی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی / ضرورت تشکیل گرو‌های علمی برای احصای نظام مسائل ملی، محلی و منطقه‌ای

به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گردهمایی بزرگ استادان بسیجی دانشگاه‌های استان گیلان با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۹۴
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در این گردهمایی کیوان میرزایی، رئیس بسیج اساتید استان گیلان ضمن بیان خیرمقدم به استادان بسیجی شرکت کننده در این همایش از ویژگی‌های میرزا کوچک خان جنگلی در یکصدمین سالگرد شهادت وی سخن گفت.

اهمیت مرجعیت علمی استادان بسیجی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی / ضرورت تشکیل گرو‌های علمی برای احصای نظام مسائل ملی، محلی و منطقه‌ای
در ادامه محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن برشماری ویژگی‌های ممتاز میرزا کوچک خان جنگلی، آن را قابل الگوسازی در دوره حاضر دانست. 
مردانی در این گردهمایی باشکوه، بر اهمیت مرجعیت علمی استادان بسیجی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و ضرورت تشکیل گرو‌های علمی جهت احصا نظام مسائل ملی، محلی و منطقه‌ای و نیز ارائه راهکارها تاکید کرد. 
مردانی بر تدوین بسته‌های سیاستی جهت خدمت به محرومین و مستضعفین و پرهیز از درآمدزایی شخصی استادان در مسیر رفع مشکلات مردم و لزوم نقش آفرینی عمومی و تخصصی با رویکرد تخصص محوری از جمله موضوعات بیان شده توسط رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این گردهمایی یکروزه بود. 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین بر لزوم بازخوانی آئین‌نامه بسیج اساتید تاکید کرده و افزود: بسیج اساتید برای ساخت یک نهضت پیشران علمی - جهادی  تلاش می‌کند.
وی همچنین از ضرورت ساختارمندی در تشکیل جبهه فرهنگی زیست بوم هر استان سخن گفت و طرح مسئله محوری را  از طریق هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان به سوی حل مسائل کشور مطرح کرد.
مساعدت، همراهی و مشارکت فعال اساتید بسیجی در راستای به روزرسانی و ارتقا ساختار آموزش عالی، نیاز سنجی، رویکرد حل المسائلی و تکمیل خلاء‌های محتوایی و پاسخ دهی مناسب به نیازهای اجتماعی در قالب  اندیشکده‌ها از دیگر مواردی بود که مردانی بر آن تاکید کرد. 
در پنل تخصصی این همایش، عبداللهی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و سرگذشت میرزا کوچک خان ارائه بحث کرد. 
گفتنی است در پایان این مراسم از نرم افزار همراه (میرزا کوچک خان) که محصول معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بود با حضور رئیس بسیج اساتید کشور رونمایی شد. 
در ادامه محمدرضا مردانی در نشستی صمیمانه با حضور مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شرکت کرد.

در این نشست هم‌اندیشی، مسئولان کانون‌ها به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و سپس رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن جمع‌بندی، راهبردهای تشکیلاتی و ملاحظات سازمانی را بیان نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات