خبرهای داغ:
امام جمعه ملکان:

بسیجیان خود را با منویات رهبری و امام راحل تطبیق دهند

تبریز- امام جمعه ملکان با تاکید بر اهمیت بسیج از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، گفت: بسیجیان باید با مطالعه و تلاش، خود را با منویات آنان تطبیق دهند.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۲۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حافظ زمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملکان افزود: طی ۴۳ سال گذشته و بر حسب نیاز، بسیجیان در صحنه حاضر شده‌اند و گاهی نیز علیه فتنه قیام کرده‌اند.

وی با یادآوری مصداقی، ادامه داد: بسیجیان در ۹ دی سال ۱۳۸۸ با مشاهده اهانت به قرآن و مکتب امام حسین (ع) و امام راحل و انقلاب، در صحنه حضور یافتند و علیه فتنه آن دوران قیام کردند.

حجت الاسلام زمانی حل مشکلات امروز کشور را نیازمند عملگرایی و تفکر بسیجی دانست و اظهار داشت: با این تفکر بود که در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن تا بن دندان مسلح را با وجود حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب و پشتیبانی از طرف ۴۴ کشور شکست دادیم.

خطیب جمعه ملکان در ادامه به اهمیت شورای انقلاب فرهنگی کشور نیز اشاره کرد و از اعضای این شورا خواست به دقت مطالبه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را پیگیری و عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه امروز توجه به مشکلات فرهنگی مهمتر از تمام مشکلات حتی مشکلات اقتصادی است، از کم‌توجهی نسبت به این حوزه به شدت انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اعتبار مناسبی برای فرهنگ تخصیص نیافته و توجه ویژه نشده است.

وی افزود: اعضای شورای انقلاب فرهنگی باید بدانند این شورا قرارگاه اصلی هدایت فرهنگی کشور است و توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در این شورا باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی فرهنگ خودباوری برای حرکت هدفمند و فرهنگ‌سازی برای تحقق تمدن اسلامی راز پیشرفت کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار