حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک؛

ارزیابی اثربخشی نماز و کشف ایده های نو از اهداف برگزاری همایش نماز است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت ؛ارزیابی اثربخشی نماز در مجموعه سپاه فتح، کشف ایده های جدید و ارایه به رده های مافوق از اهداف برگزاری همایش نماز است.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۲۰
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛ حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک در نخستین همایش نماز سپاه فتح استان افزود؛ خداوند متعال انسان را در بین موجودات گل سر سبد خلقت قرار داده است و خداوند بخاطر خلقت انسان به خود احسنت گفت.
وی بافزود طرح این سوال که این موجود و این خلقت قرار است در زندگی خود چه کند که خداوند به آفرینش او احسنت می‌گوید؟ گفت؛ قرار است که این موجود خلیفه خداوند بر روی زمین باشد و مسیر رشد و سعادت را به صورت احسنت طی کند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: منشأ دین و خواستگاه دین فطرت آدمی است چرا که انسان ذاتاً و فطرتاً خداجو است و خداوند به انسان قوه عقل بخشید و در کنار آن رسولان و امامانی از جنس انسان فرستاد تا هدایتگر انسان در زندگی باشند.
وی ابراز داشت: فلسفه وجودی جوارح در بدن ما برای شناخت بهتر خداوند است و انسان آفریده شده که به پرستش و عبادت خداوند مشغول باشد.
حکمتی نیک افزود: خداوند در عبادت و بندگی کردن و رسیدن به سعادت به انسان قوه اختیار داده است تا از این طریق راه سعادت را انتخاب و اختیار کند و بهترین راه برای رسیدن به سعادت نماز است.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: در نماز و در سجده با کرنش در مقابل خداوند اوج بندگی در مقابل خداوند به نمایش گذاشته می‌شود و به فرموده پیامبر اکرم(ص) هر کس نماز را کوچک بشمارد خداوند او را به ۱۵ بلا گرفتار خواهد کرد.
حکمتی نیک در ادامه به اهداف برگزاری همایش نماز در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت؛ ارزیابی اثربخشی نماز در مجموعه سپاه فتح، کشف ایده های جدید و ارایه به رده های مافوق، استفاده از توان فرهنگیاران نماز، ارزیابی رده ها در نواحی و تجلیل از فعالان نماز در سپاه از جمله این اهداف است.

وی گفت: سپاه پاسداران رسالت سنگینی برای حفظ نظام و پاسداری از ارزش های انقلاب دارد و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سپاه برای حفظ نظام و انقلاب توجه به فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح ابراز داشت؛ ظرفیت بسیار خوبی در بحث حوزه های علمیه، مدارس علمیه، مساجد و بقاع متبرکه برای ترویج فرهنگ نماز در استان داریم که انتظار می رود با هم افزایی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی شاهد توسعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ نماز باشیم.

وی گفت؛ امیدواریم با هم افزایی وتعامل مسئولان ارشد استان، استاندار و معاونین و دستگاه های فرهنگی هر کدام در کنار هم شاهد شکوفایی و رونق فرهنگ دینی، سبک زندگی اسلامی و نماز در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار