مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد

چاپ ترجمه جدید صحیفه سجادیه در یزد/ ۲۰ هزار جوان یزدی در باشگاه‌های کتاب‌خوان عضو هستند

جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به چاپ ترجمه جدید صحیفه سجادیه در یزد، گفت: ۲۰ هزار جوان یزدی در باشگاه‌های کتاب‌خوان عضو هستند.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۰۱
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب در سالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد، گفت: برنامه بیست و نهمین دوره کتاب در استان یزد از فردا ۲۴ آبان ماه با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» آغاز خواهد شد.

هیچ کالای فرهنگی توانایی رقابت با کتاب را ندارد

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی با توجه به شرایط کرونا در استان یزد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: کتاب محوری‌ترین کالای فرهنگی بوده، چون هیچ کالای فرهنگی در طول تاریخ نتوانسته با کتاب رقابت داشته باشد، در این خصوص هم دلایل دینی و هم دلایل روانشناسی وجود دارد.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه کتاب می‌تواند انتقال‌دهنده بسیاری از مفاهیم باشد، اذعان داشت: امروز در تمامی سند‌های تدوین شده، تلاش کردیم تا کتاب را محور توسعه فرهنگی قرار دهیم، چون کتاب صنفی در کنار صنوف دیگر نیست بلکه ورای این محور‌ها باید آن را بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: امکان ندارد که دوره‌ای را بیابید که کتاب در آن وجود نداشته، ولی هنر‌های موفقی داشته باشد، همیشه زمانی این هنر‌ها اوج می‌گیرد که بستر کتاب‌خوانی در آن جامعه رواج داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این بوده‌ایم که کتاب را در زندگی یزدی‌ها نهادینه کنیم، اذعان داشت: کتاب خواندن و کتاب مدار بودن چیزی است که باید در نسل جدید یزدی‌ها در کنار دیگر ویژگی‌های برجسته این مردمان کویر اضافه کنیم.

جوادیان زاده افزود: اگر به آمار‌ها و درصد قبولی‌ها در کنکور بنگریم می‌بینیم که جامعه یزد عادت به مطالعه دارد و اگر این خانواده بتواند آن را به جامعه توسعه دهد، بسیار مناسب و ارزشمند خواهند بود.

یزد جزو ۱۰ شهر صادرکننده مجوز چاپ کتاب در کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه یزد جزو ۱۰ شهر کشور است که مجوز چاپ کتاب را در خود استان صادر می‌کند، افزود: در هشت ماه ابتدایی سال ۹۹ تعداد ۳۳۰ مجوز چاپ کتاب صادر و در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با ۱۰ درصد افزایش، ۳۵۰ مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه چاپ ترجمه‌های جدید صحیفه سجادیه در دستور کار ما قرار گرفته است، اضافه کرد: ترجمه‌هایی که از این کتاب ارزشمند صورت گرفته قدیمی هستند و ما به دنبال یک یا دو ترجمه‌های جدید صحیفه سجادیه خواهیم بود.

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت ۳ هزار ۸۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در استان یزد، ادامه داد: در این باشگاه‌های کتاب‌خوانی ۲۰ هزار جوان یزدی عضو هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: متأسفانه در حوزه ادبیات عامه یزد تعداد اندکی کتاب به چاپ رسیده که انتظارمان از نویسندگان یزدی فعالیت در این حوزه است.

ارسال ۷۵۲ اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال یزد

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب سال یزد، اذعان داشت: ۷۵۲ اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال یزد ارسال شده که استقبال بسیار خوبی از جشنواره صورت پذیرفت و آئین اختتامیه و انتخاب برگزیدگان نیز در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات