خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند:

ما در پساکرونا شاهد مدارس نوین خواهیم بود

همدان-مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: اکنون با بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان قبل از کرونا تفاوت زیادی دارند و در واقع ما در پساکرونا شاهد مدارسی نوین خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۶۱
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه مدیران متوسطه اول شهرستان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: حدود دو سال است که دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری دور بوده‌اند؛ بنابراین اکنون با بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان قبل از کرونا تفاوت زیادی دارند و در واقع ما در پساکرونا شاهد مدارسی نوین خواهیم بود.

وی دوره متوسطه اول را دشوارترین دوره از نظر تحولات روانشناسی در دانش‌آموزان دانست و گفت: در این دوره دانش‌آموزان در یک برزخ شخصیتی به سر می‌برند و به دنبال هویت‌یابی و ابراز وجود هستند؛ نه‌هایی می‌گویند که گاه منطقی و گاه غیرمنطقی است؛ بنابراین کار با این دسته از دانش‌آموزان با دشواری‌های خاص خود همراه است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند ضمن تشکر از مدیران مدارس که در بحث تشویق و ترغیب فرهنگیان و دانش‌آموزان به تزریق واکسن، بسیار خوب عمل کردند، بر ادامه این ترغیب‌ها تا واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزانِ ۱۲ الی ۱۸ سال تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم فعال کردن همه شورا‌ها و کمیته‌های آموزشگاه، اعم از شورای معلمان، شورای مدرسه، شورای دانش آموزی، کمیته سلامت، کمیته هدایت تحصیلی و...، استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت مشاوران برای ایجاد آرامش در مدرسه را امری ضروری دانست.

دارایی دروس انشا، تفکر و سبک زندگی و فرهنگ و هنر را جزو مهمترین دروس دوره متوسطه اول دانست که لازم است اهمیت ویژه‌ای به این دروس داده شود.

وی همچنین از مدیران خواست سند تحول بنیادین و آیین نامه اجرایی مدارس را به صورت دقیق مطالعه کنند و ادامه داد: عضویت حداکثری اولیای باسواد در مجلات پیوند، می‌تواند باعث بالا بردن آگاهی خانواده‌ها شود و نتایج مثبت آن به مدرسه باز خواهد گشت.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود ارزشیابی تدریجی را یکی از مهمترین مراحل آموزش و تثبیت آموخته‌ها در دانش آموزان دانست و تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که مدیران باید به آن توجه کنند، لزوم تصمیم‌سازی، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است و این تصمیم‌سازی به معنی آن است که قبل از تصمیم‌گیری اقدام به مطالعه، جمع آوری اطلاعات، تفکیک اطلاعات، پردازش اطلاعات، مشورت، بررسی قوانین، بررسی پیامدها، استفاده از ظرفیت اولیا و هماهنگی با ستاد انجام شود تا تصمیم‌گیری معقول و منطقی داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار