واردات خودرو در مجلس نهایی شد/ علت تائید این طرح چالشدار چه بود؟

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در توجیه طرح آزادسازی واردات خودروهای خارجی می گوید: هرچند باید از تولیدات داخل حمایت کرد، اما تولید داخل به نیاز بازار بسنده نمی کند.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۴۲
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷

به گزارش خبرنگار پارلمانی بسیج: بلاخره طرح واردات خودرو که از اوایل شهریور سالجاری در پارلمان مطرح شد، امروز توسط نمایندگان با اصلاح ایرادتی نهایی گردید، تا این مصوبه را با هماهنگی وزیر صنعت و شورای نگهبان به صحن علنی ارسال کنند.

"سید جواد حسینی کیا"، نائیب رئیس کمیسیون صنایع و معادن‌ مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاحاتی که در اینباره و بر اساس مصوبه ذکر شده در کمیسیون انجام گرفته ، مجاز بودن اشخاص حقیقی و حقوقی به واردات خودرو با شرایط خاص خود است.

او در تکمیل گفته خود افزود: این افراد میتوانند، به ازای صادرات خودرو و یا سایر کالاهای خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی، نسبت به واردات خودرو اقدام نمایند.

نماینده مردم سنقر در خانه ملت، سقف تعداد خودروهای وارداتی را نیز، منوط به تایید هیات وزیران و وزارتخانه صمت، (آنهم  در هر سال) عنوان کرد.

"به گفته این نماینده مجلس، نهایی شدن این طرح می تواند تولید کنندگان داخلی را تشویق کند، تا خودروهای با کیفیت تر و ایمن تری را تحویل بازار دهند.

همچنین حسینی کیا در توجیه دیگر این مصوبه معتقد است، هرچند باید از تولید داخلی حمایت کرد، اما محصول داخل توان پاسخ به نیاز بازار را ندارد و این تقاضا را می توان، با عرضه خودروهای وارداتی تامین کرد.

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار