برگزاری همایش نماز در سپاه شهرستان سراوان/هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد

همایش نماز به همت سپاه شهرستانی سراوان با حضور فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از پرسنل سپاه این شهرستان برگزار شد
کد خبر: ۹۳۸۸۹۹۰
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سراوان مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستانی گفت: نماز سرچشمه نیکی‌ها و جاری شدن زیباییها در جویبار عشق است نماز قدم زدن در کوچه های نورانی ایمان است.

برگزاری همایش نماز در سپاه شهرستان سراوان/هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد

وی افزود :نماز غذای روح است و همانطور که بهترین غذا آن است که جذب بدن شود بهترین عبادت هم نمازی است که جذب روح شود؛ یعنی با نشاط و حضور قلب انجام گیرد و آثار آن در رفتار نمازگزار ظاهر شود .

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی ادامه داد :خداوند نماز را برای انسان واجب ساخت تا او از خداوند غافل نکرد و هیچگاه خود را در هیاهوی دنیا تنها نبیند.

سابکی در ادامه افزود: شخص نماز گزار پاک ترین افراد است که خود را در منبعی از نور شست وشو می دهد.چهره اش نورافشانی می کند دیدگانش دارای خشوع اند وافکارش پیش خداست .اوبه مهمانی خالق می رود کلامش را بانام او اغاز می کند وبا کمال فروتنی او را در اوج بی همتایی می خواند احترامش را از خدا در الرحمن الرحیم نشان می دهد وامامت ونبوت را در ا هدنا الصراط الذین انعمت علیهم اقرار می کند خشوع خود را در رکوع وسجود به نمایش می گذارد.
وی افزود:
نماز انسان را از گناه ها باز می دارد انسانی که نماز می خواند و با خدای خویش راز و نیاز می کند هیچ گاه این همنشینی با خدا را ترک نمی کند تا به دنبال گناه رود وهمچنین شیطان نیز از او دور می شود به طوری که امام زمان (عج)می فرماید :هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد

ارسال نظرات
آخرین اخبار