جانشین انتظامی خراسان رضوی خبر داد؛

وصول روزانه بیش از ۱۵ هزار تماس در سامانه ۱۱۰ پلیس

سردار قربان زاده با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی و انتظامی در نقاط مختلف استان به درستی آشکار است و بیش از 78 درصد جرایم منجر به کشف می شود، گفت: اینکه روزانه بیش از 15 هزار تماس و مطالبه مردمی از طریق سامانه 110 واصل می شود که بیش از 40 تا 50 درصد آن منجر به عملیات می شود.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۲۶
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار قربان زاده، جانشین انتظامی خراسان رضوی بعد از ظهر امروز در نشست تودیع و معارفه فرمانده انتظامی خلیل آباد که در سالن اجتماعات ثامن الحجج (ع) شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و سلامت دو مقوله ای است که بیشتر از هر زمان احساس می شود.

وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی و انتظامی در نقاط مختلف استان به درستی آشکار است و بیش از ۷۸ درصد جرایم منجر به کشف می شود، خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرایم وظیفه تک تک دستگاه ها و مردم است ولی در برخی اوقات به دلیل سهل انگاری رخ می دهد که بعد از آن کار پلیس آغاز می شود.

جانشین انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروزه بیش از ۹۵ قتل ها کشف و مابقی قتل ها شناسایی می شود، تصریح کرد: وقوع قتل ها معمولاً به جز موارد نادر، قتل های محله ای، خانگی و یا خانوادگی است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۵ هزار تماس و مطالبه مردمی از طریق سامانه ۱۱۰ واصل می شود که بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد آن منجر به عملیات می شود، اذعان کرد: در ایام کرونا این تماس ها افزایش پیدا کرد و در برخی از روزها به ۲۴ هزار تماس رسید.

قربان زاده با بیان اینکه امروز امنیت پایدار در حد اعلا در استان خراسان رضوی در کنار مرزهای مشترک وجود دارد، عنوان کرد: نیروی انتظامی در نظرسنجی ها در رده اول و دوم رضایت مندی مردم قرار دارد و ناجا تنهاترین سازمانی است که بیشترین تماس را با مردم دارد.

 

مشکلات اجتماعی می تواند با کمک پلیس و مردم حل شود

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه تامین نظم و امنیت آسایش عمومی بر اساس قانون بر عهده نیروی انتظامی است، اظهار داشت: پلیس در حوزه جامعه محوری به این مفهوم نزدیک می کند که پلیس در کنار و همراه مردم است تا بتوانیم به یک کنترل اجتماعی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس امروزه از مقرر خود آمده بیرون آمده و مردم هم به وسط میدان آمده اند و به صورت خودکنترلی به امنیت اجتماعی کمک می کنند، خاطرنشان کرد: اگر ناجا این را به خوبی در جانعه نهادینه کند می تواند به اهداف سازمانی خود با استفاده از سرمایه های اجتماعی برسد و موفق باشد.

فرماندار با تاکید بر اینکه مشکلات اجتماعی جامعه باید توسط پلیس و مردم حل شود، تصریح کرد: این دستاوردها باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و این گام اول اقدامات انتظامی در کنار نقش آفرینی دیگر دستگاه ها است.

در پایان این مراسم از خدمات ۴ ساله سرهنگ ولی الله غلامی تجلیل و سرهنگ دوم مهدی حسن زاده به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد معرفی شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها