رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

هیچ بانکی حق خروج ریالی از سرمایه های مردم یزد را از استان ندارد

نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بانکهای دولتی و خصوصی به هیچ عنوان حق ندارند، ریالی از سرمایه های مردم یزد را از استان خارج کنند.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۶۹
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار ، با اعلام اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از بانک‌های استان اقدام به خروج سرمایه‌های مردم یزد از استان نموده اند اظهار داشت:تمام منابع بانک‌های دولتی وخصوصی استان جز سپرده‌های مردم نجیب، زحمت کش و سخت کوش یزدی است و به طور قطع تمام شهروندان یزدی دوست دارند در مرحله اول منافع این سپرده شان در داخل خود استانشان هزینه شود.

وی ادامه داد: بانک‌ها به چه حقی در شرایطی نیاز خود استان به این سرمایه‌ها قابل توجه است این سرمایه‌ها را از استان خارج می‌کنند؟

جوکاربا اشاره به اینکه بیش از یک هزار واحد صنعتی در داخل استان وجود دارد که دارای پیشرفت ۴۰ الی ۹۰ درصد می‌باشند، ولی اما به علت کمبود اعتبار و نقدینگی امکان به سرانجام رساندن آن‌ها هنوز مهیا نشده است تصریح کرد:بانک‌ها باید پشتوانه تولید و صنعت استان باشند به گونه‌ای که زنجیره ارزش افزوده بیشتری در استان حاصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد موضوع خروج سرمایه‌ها از استان تنها مختص بانک‌ها نیست بلکه شرکت‌های صنعتی نیز باید حساب‌های خود را به استان منتقل نمایند ابراز داشت: وقتی که حساب‌های یک شرکت در داخل خود استان باشد هم پشتوانه محکمی برای استان است و هم در زمینه پرداخت مالیات میتواند به استان کمک کند.

جوکار در پایان با بیان اینکه از لحاظ قانونی به طور قطع با بانک‌های متخلف برخورد خواهد شد گفت: از طریق مجاری قانونی هشدار‌های لازم به بانک‌های متخلف داده شده است و ان‌ها باید رویه غلط خود را اصلاح کنند.

شایان ذکر است طبق بخشنامه بانک مرکزی بانک‌ها می‌بایست حداقل ۵۰ درصد از منابع خود را در داخل استان‌های خود هزینه نمایند، اما این در شرایطی است که طبق آخرین گزارش وزارت اقتصاد ودارایی بانک‌های خصوصی یزد تنها ۳۲ درصد از منابع خود را در قالب تسهیلات در داخل استان هزینه نموده و مابقی را از استان یزد خارج کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار