امام ‌جمعه ایلام:

۱۳ آبان نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی است

حماسه بزرگ و یوم الله ۱۳ آبان، نماد استقامت، ایستادگی و مقاومت ملت انقلابی ایران اسلامی در برابر ظلم و جنایات استکبار جهانی است.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۶۷
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

به گزاش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی نشان دهنده این ‌مهم است که می توان با اتحاد و وحدت به مقابله با استکبار جهانی پرداخت و دشمن دیرینه نظام و انقلاب یعنی آمریکا را شکست داد.

وی افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ از سوی دانشجویان پیرو خط امام اسنادی از خباثت ها ونقشه های شوم آن کشور نمایان شد، به طوری که به فرموده امام خمینی(ره) تسخیر سفارت آمریکا که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود انقلاب دومی بود که از سوی اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان خط امام اتفاق افتاد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام راحل به ترکیه در سال ۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ است که به این خاطر این روز تاریخی به نام روز بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی نام گذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: تاثیرگذاری اعتراض و مقاومت دانش آموزان در روند پیروزی انقلاب موجب شد تا علاوه بر روز دانش‌آموز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی هم نامگذاری شود و هرساله دانش‌آموزان با شور و شوق وصف ناپذیری در مراسم‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی جزیی از ایمان ما مردم ولایتمدار است، اضافه کرد: البته تاثیرگذاری و جانفشانی‌های دانش‌آموزان در سرنوشت کشور تنها به مبارزه در راه پیروزی انقلاب اسلامی نبوده و بسیاری از جوانان جان خویش را در هشت سال جنگ تحمیلی نیز برای دفاع از کشور و هموطنان خود اهدا کردند، وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به خوبی گواهی برای دلاوری و قدرت دانش آموزان عزیز است.

امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار نظام اسلامی در برخورد با آمریکا گفت: عملیات نیروی دریایی سپاه در برخورد با آمریکا نشان از قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی سپاه است.

وی به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران در برخورد قاطع با دزدی دریایی آمریکایی ها پرداخت و گفت: عملیات به موقع نیروی دریایی سپاه در عرصه مدیریت دریا و پیشگیری و جلوگیری از دزدی دریایی با حمایت سران استکبار، نشان از قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی سپاه است.

امام جمعه ایلام‌ همچنین با قدرانی از برگزاری کنگره شهدا در شهرستان های استان بیان کرد: عظمت ایران مرهون خون پاک شهداست و در شورای سیاست گذاری کنگره سه هزار شهید استان، فعالیت های خوبی در استان ها صورت گرفته است.

ارسال نظرات