خبرهای داغ:
مسئول سیاسی تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان:

شاه کلید شکستن تحریم‌ها شکستن آقایی و سلطه دلار در کشور است

همدان-مسئول سیاسی تیپ انصارالحسین(ع) همدان گفت: جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها باید ابزار تحریم را از دشمن بگیرد و ابزار تحریم سلطه دلار است، شاه کلید شکستن تحریم‌ها شکستن آقایی و سلطه دلار در کشور است.
کد خبر: ۹۳۸۷۴۲۲
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسلم محرمی در مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که با حضور کارکنان و سربازان در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فلسفه نامگذاری این روز اظهار کرد: در این روز باید ماهیت دشمنی استکبار با ملت و نظام اسلامی ایران تبیین شود.

وی گفت: در این روز مهم و پیش از تسخیر لانه جاسوسی دو اتفاق مهم نیز افتاده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

مسئول سیاسی تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: یکی از این اتفاقات که نقطه عطف تاریخ انقلاب به شمار می‌رود موضوع کاپیتولاسیون و نطق تاریخی امام (ره) در سال 1343 بود و دیگری شهادت دانش‌آموزان به جرم حمایت از امام (ره) و شعار علیه رژیم شاهنشاهی در سال 1357 بود.

وی به موضوع حربه تحریم استکبار علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حربه تحریم از سال 1919 توسط آمریکایی‌ها به عنوان گزینه جایگزین جنگ معرفی شد و البته در آن زمان دولت آمریکا هم دارای قدرت نرم بود و هم دارای قدرت سخت نظامی.

محرمی افزود: اکنون آمریکا هم قدرت نرم و توان همراه‌سازی کشورها را از دست داده و هم قدرت و کدخدایی نظامی خود را از دست داده است بنابراین تحریم تنها گزینه آمریکا برای ضربه به کشور است.

وی با بیان اینکه هدف تحریم‌ها همواره مهار نظام و تغییر رفتار نظام بوده است، با اشاره به روند مذاکرات با غرب اظهار داشت: تا قبل از برجام تصور نخبگان لیبرال کشور این بود که اگر برای آمریکا اعتمادسازی کنیم، دشمن سایه تحریم‌ها را از سر کشور برخواهد داشت.

مسئول سیاسی تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: اعتمادسازی و شدیدترین محدودیت‌ها و بازرسی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای ایران صورت گرفت اما چنین چیزی محقق نشد.

وی گفت: اکنون جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها باید ابزار تحریم را از دشمن بگیرد و ابزار تحریم نیز سلطه دلار است و در واقع شاه کلید شکستن تحریم‌ها شکستن آقایی و سلطه دلار در کشور است.

محرمی به برخی تصمیمات در دولت جدید در زمینه رفع سلطه دلار اشاره کرده و گفت: یکی از این اقدامات مثبت پیوستن به پیمان شانگهای بود که روسیه و چین با هدفی مشترک با ایران به دنبال رفع سلطه دلار هستند.

وی همچنین یکی از راهکارهای تحقق این هدف را تغییر محوریت معاونت سیاسی به معاونت اقتصادی در وزارت خارجه دانست و تصریح کرد: اگر دیپلماسی فعال اقتصادی شکل بگیرد می‌توان به سرعت اوضاع را بهبود بخشیده و کشور را از شر تحریم‌ها محفوظ داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار