مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج شهرستان قم:

برای بازپروری «شهید فهمیده ها» باید مکتب حسین فهمیده گسترده شود

حجت الاسلام ستارزاده با اشاره به اقدام اخیر نوجوان ایذه ای گفت: برای بازپروری شهید فهمیده ها باید مکتب محمدحسین فهمیده گسترده شود؛ شهید فهمیده الگوی تمام عیار دانش آموزان است.
کد خبر: ۹۳۸۷۳۶۰
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰

برای بازپروری «شهید فهمیده ها» باید مکتب حسین فهمیده گسترده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام ستارزاده مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم با اشاره به اقدام حماسی شهید فهمیده اظهار داشت: هنوز هم شهید فهمیده‌ها از مکتب انقلاب اسلامی زاده می‌شوند. نمونه شهید فهمیده عصر حاضر نوجوان ایذه‌ای است که با به خطر انداختن جان خود، جان چند تن دیگر را نجات می‌دهد. باید مکتبی که چنین افرادی را تربیت می‌کند دریابیم. اگر این مکتب تداوم داشته باشد بازپروری شهید فهمیده در همه اعصار نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود، آمار واقعی حزب الله را افشا کرده است وقتی رهبر مقاومت لبنان می‌خواهد سخن خود را اثبات کند می‌گوید که تربیت یافته مکتب اهل بیت هرگز دروغ نمی‌گوید.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم اضافه کرد: مکتب ما مکتبی است که جهاد و شهادت در آن ارزش است؛ فدا شدن در راه خدا ارزش است؛ نمی‌توان به این مقامات رسید مگر از طریق خودسازی.
تیم تفحص شهدا در جیب یکی از شهدای نوجوان جنگ تحمیلی کاغذی را پیدا کردند که در آن ۱۶ برنامه روزانه نوشته شده بود که یکی از آن‌ها خواندن نماز شب بود.

حجت الاسلام ستارزاده بیان کرد: شهید محمدحسین فهمیده برای همه نوجوانان الگو شد. حضرت امام به شخصیت ایشان بالیدند. دشمن نیز از همین الگوپذیری می‌ترسد و به همین دلیل است که آن‌ها پس از ورود به عراق و افغانستان در اولین اقدام دست به حذف درس‌ها و آیات جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی زدند.

وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه امروزه نسبت به امر تربیت دانش آموزان غفلت می‌شود؛ کشور ژاپن یکی از معدود کشور‌هایی است که نسبت به این مساله حساسیت زیادی دارد و می‌تواند برای ما الگو باشد. در کشور ژاپن انتقال فرهنگ به نسل آینده از مهد کودک‌ها آغاز می‌شود. امر انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به نسل آینده وظیفه همگانی ماست و باید همه نسبت به این امر حساس باشیم.

گفتگو: فاطمی نیا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار