نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس:

نیاز به کمک خارجی‌ها برای ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی نداریم

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان "نیاز به کمک خارجی‌ها برای ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی نداریم"، گفت: ‌برای ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال از ظرفیت‌های مهندسین داخلی استفاده شود.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۸۲
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

نیاز به کمک خارجی‌ها برای ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی نداریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،، صدیف بدری با اشاره به اخبار منتشره درباره مشارکت چینی‌ها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: ظرفیت داخلی کشور در حوزه ساختمان‌سازی بسیار بالاست و هم شرکت‌های داخلی و هم انبوه‌سازان ما از توانایی بالایی در حوزه ساخت ساختمان برخوردارند.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه لازم است برای ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال از ظرفیت‌های مهندسین داخلی استفاده شود، اظهار کرد: هم در حوزه کیفی‌سازی و هم در حوزه کمی ظرفیت‌های داخلی برای ساخت مسکن کافی است و هیچ نیازی به حضور کشور‌های خارجی نداریم، مگر اینکه شرکت‌های خارجی بخواهند به‌عنوان سرمایه‌گذار حاضر شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما نیازی نداریم که شرکت‌های خارجی بخواهند به‌عنوان مجری پروژه حضور یابند و حتی از ما پول نیز دریافت کنند، اما از سرمایه‌گذاری آنان در این حوزه استقبال خواهیم کرد. ما هم از لحاظ دانش فنی و هم از لحاظ نیروی انسانی توانایی بالایی برای ساختمان‌سازی داریم.

بدری در پایان تأکید کرد: توانمندی شرکت‌های داخلی در حوزه ساختمان‌سازی بسیار بالاتر از شرکت‌های خارجی است و قطعاً آن‌ها توانمندی اجرای روش‌های نوین و ایده‌پردازی در ساخت مسکن را نیز دارند، نیازی نیست که از ظرفیت شرکت‌های خارجی استفاده کنیم.

بدری نماینده حوزه انتخابیه اردبیل در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره گفت: باید قبول کرد که کشور با شرایط اقتصادی خاصی روبه‌رو است، طبعاً شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانی که خود را با این شرایط وفق داده‌اند و محصولات خلاق و دانش‌بنیان تولید می‌کنند، بازیگران اقتصادی ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شوند و باید نیازمندی‌های آنان را مدنظر قرار داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: انتظار از این شرکت‌ها این است که بیشتر تلاش خود را روی محصولاتی متمرکز کنند که تحت تحریم قرار گرفته‌اند و کشور به آن‌ها نیاز دارد، از دولت نیز انتظار داریم که در قالب پیشنهادات کارشناسی‌شده یا لایحه، هرگونه نیاز این شرکت‌ها به قانون و حمایت مجلس را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع دهد. در زمان حاضر نمایندگان و مجلس شورای اسلامی، ذهنیت بسیار مثبتی نسبت به فعالان خدوم زیست‌بوم نوآوری در کشور دارند و از هیچ کوششی برای توسعه حمایت‌ها از آنان فروگذار نیستند.

عضو فراکسیون اصلاح نظام اداری کشور، گفت: شرکت‌های خلاق، می‌توانند فعالیت‌های بسیار اثربخشی برای اقتصاد کشور داشته باشند و همچنین از پتانسیل‌های اشتغال‌زای بسیار خوبی خصوصاً در حوزه‌هایی مانند گردشگری، میراث فرهنگی، تولید نرم‌افزار و گیاهان دارویی برخوردار هستند. ما در مجلس، آماده هستیم تا در بودجه 1401 سهم بسیار خوبی به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان اختصاص دهیم؛ بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند برای تحقق این مهم، پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تلفیق و بودجه ارائه دهد تا بتوان تسهیلات کم‌بهره را جهت توسعه محصولات خلاق و دانش‌بنیان توسعه داد.

عضو فراکسیون‌های غذا و دارو و فرش و صنایع دستی، با اشاره به نقش مهم شرکت‌های خلاق در کشور، افزود: حمایت مالی از شرکت‌های خلاق باید در دو کانال دنبال شود؛ اول آن که تسهیلات کم‌بهره، هدفمند و مناسب با طرح را در اختیار طرح‌های خلاقانه قرار داد. دوم آن‌که باید ایجاد صندوق‌های جذب سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، شتاب‌دهنده‌های خلاق، خانه خلاق و نظایر آن را گسترش داد. این مراکز می‌توانند با جذب سرمایه‌گذاران بالقوه آن‌ها را برای مشارکت در طرح‌های مرتبط با صنایع نرم و خلاق آماده کنند.

بدری همچنین گفت: تخصیص بودجه و امکانات به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان باید در تمام نقاط کشور به‌صورت موزون و متوازن صورت گیرد، برای مثال در اردبیل یک پارک علمی و فناوری وجود دارد که کار‌های بسیار ارزشمندی نیز در آن انجام شده است، اما ظرفیت‌های استان و همچنین علاقه‌مندی و اشتیاق جوانان این خطه بسیار بیشتر از خدمات ارائه‌شده است.

وی افزود: گردشگری، خدمات شهری، صنایع، میراث فرهنگی، کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع دستی و چندین حوزه دیگر در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند پذیرای حضور شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان باشد. امیدوار هستیم در دولت جدید، بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر زیست‌بوم نوآوری و اکوسیستم صنایع نرم و خلاق در اقصی نقاط کشور باشیم. بی‌شک جوانان خلاق و فناور ایرانی اگر مورد حمایت قرار گیرند، می‌توانند کاری کنند کارستان، تنها باید زمینه مناسب برای آن‌ها فراهم شود، تا همه توطئه‌های دشمنان را در حوزه اقتصاد و فناوری خنثی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار