در همایش استانی نماز نیروهای مسلح بیان شد؛

نماز برجسته ترین اثر برای رسیدن به آرامش است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر گفت: نماز برجسته ترین اثر برای رسیدن به آرامش روحی و روانی است.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۶۷
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام تشریف فرمایی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم،همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی استان با عنوان" نماز قدرت و اقتدار معنوی"در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور مسئولین، فرماندهان نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان برگزارشد.

در این مراسم معنوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام افزود: نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام است که به عنوان دومین رکن اسلام و عامل ارتباط بین خدا و بندگان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی صدر در ادامه گفت: نماز دارای سه بعد مقدمات، مقارنات و مبطلات است  ولی آنچه برای اسلام مهم است ارزش و جایگاه خود نماز در نزد خداست و نباید فروعات جای اصول نماز را بگیرد و اگر غیر از این باشد عامل اختلاف و دشمن اسلام است.

یادگار سالهای دفاع مقدس  ادامه داد: نماز در تمام ادیان الهى به عنوان برترین آیین عبادى و رکن معنویت و ارتباط با خداوندبیان شده است. درخواست حضرت ابراهیم علیه السلام  از خداوند سبحان " رَبِّ ٱجۡعَلۡنِي مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن ذُرِّيَّتِيۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ" " پروردگارا من و ذریه ام را برپا دارنده نماز قرار ده" و به حضرت موسى علیه السلام  در کوه طور خطاب شد" إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْرِي " ، "همانا من الله هستم، معبودى جز من نیست مرا پرستش کن و نماز را براى یاد من برپا دار".

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام گفت:برجسته ترین اثر نماز، رسیدن به آرامش روحی و روانی است، " أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ" چرا که نماز یاد خدا را در دل زنده می‌کند و یاد خدا ریشه در تمام خوبی ها و زیبایی ها دارد و موجب آرامش دل است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر، به ارائه گزارشی از روند اقامه نماز و برگزاری جلسات طرح منزلت نماز و اقدامات در خصوص فرهنگ ترویج فرهنگ نماز در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام و نیز مراحل اجرایی، تشکیل جلسات برای برگزاری هرچه با شکوهتر  همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز استان پرداخت و ضمن خیرمقدم گویی به حضار از همه ی عزیزانی که در برپایی همایش استانی نماز همکاری و تلاش کردند تجلیل کرد.

در پایان این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرکرد، سردار معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، فرماندهان نظامی و انتظامی استان چهارمحال و بختیاری و کارکنان رسمی و وظیفه این نیروها و جمعی ازمسئولان استانی برگزار شد، از کتاب شهید شاخص استان و "شهید نماز " سردار شهید سید کمال فاضل رونمایی و از خانواده معظم ۴ شهید نماز نیرو های نظامی و انتظامی استان و همچنین تجلیل از ۵۳ نفر از خادمان و فعالان نماز نیروهای نظامی و انتظامی انجام شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،اجرای سرود ملی و صلوات خاصه، شعر خوانی شاعران آیینی، اجرای سرود و جمع خوانی، سخنرانی مسئولین سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  و سخنران مدعو، سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،برپایی موکب های صلواتی و فضاسازی تبلیغی با موضوع نماز و شهدا نماز از دیگر برنامه های این همایش معنوی و با شکوه بود.

این همایش با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به کار خود خاتمه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار