امام جمعه شهرکرد در همایش نماز ؛

نماز،هشت سال دفاع مقدس را پیش برد

امام جمعه شهرکرد: در همایش استانی نماز نیروهای مسلح گفت: نماز، و معنویت هشت سال دفاع مقدس را پیش برد.
کد خبر: ۹۳۸۶۶۶۴
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام تشریف فرمایی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم،همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی استان با عنوان" نماز قدرت و اقتدار معنوی"در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور مسئولین، فرماندهان نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان برگزارشد.

در این مراسم باشکوه و معنوی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به نقش ‌آفرینی ویژه و مهم نماز در ارکان مختلف جامعه اشاره کرد و اظهار کرد:نماز نقش بازدارنده دارد و صیانت بخش جامعه می باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماز را اصلاح کننده امور انسان دانست و گفت: نماز اساس دین است و تنها وسیله ارتباط با خداست و این وسیله ارزشمند به هر میزان قوت بگیرد رابطه با خدا تقویت می‌شود و هر کسی رابطه‌اش با خدا اصلاح شود تمام امورش اصلاح می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت اقامه ی نماز و جایگاه مهم آن در جامعه افزود: نماز قدرت بازدارندگی دارد، حافظ انسان است و تا نماز در جایگاه خودش قرار نگیرد هیچ چیز در جامعه در جای خود قرار نمی‌گیرد.

این مقام مسئول،به دوران طلایی دفاع مقدس و نقش نماز در پیروزی رزمندگان اسلام اشاره کردو ادامه داد: نماز، هشت سال دفاع مقدس را پیش برد و بسیاری از پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس، در سایه نقش متعالی اقامه نماز بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به جایگاه رفیع نماز در زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت اقامه نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: باید نماز در زندگی فردی و اجتماعی مردم قرارگیرد و همه ی اقشار جامعه نسبت به اقامه نماز اول وقت و به جماعت توجه ویژه‌ای داشته باشند تا جلوه های نورانی نماز در جامعه و زندگی افراد حاکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز خرسندی از برگزاری همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی در شهرکرد، اظهار امیدواری کرد: نظیر این برنامه های معنوی و اثرگذار در سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان نیز برگزار شود.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،اجرای سرود ملی و صلوات خاصه، شعر خوانی شاعران آیینی، اجرای سرود و جمع خوانی،سخنرانی مسئولین سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه استان و سخنران مدعو، سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تجلیل از خانواده معظم شهدا، تقدیر از فعالان و خادمین نماز رده ها، در سطح رده های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و انتظامی استان،  همچنین رونمایی از کتاب،برپایی موکب های صلواتی و فضاسازی تبلیغی با موضوع نماز و شهدا نماز از دیگر برنامه های این همایش معنوی و با شکوه بود.

این همایش با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به کار خود خاتمه داد.

ارسال نظرات