نماز امانتی از سوی خداست و باید مراقب این امانت باشید

زابل/ امام جمعه زابل گفت: انسانی که پیشانی عزتش را به خاک مزلت در بارگاه الهی نمی زند خلاف جریان عالم هستی حرکت میکند در صورتی که عالم هستی در برابر خداوند سبحان خاشع است .
کد خبر: ۹۳۸۶۶۵۸
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل،حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در همایش نماز که ویژه نیروهای مسلح در شهرستان زابل برزار شد، ضمن بیان ارزشها و جایگاه این معروف مهم گفت: نماز امانتی است که خدا به مسلمانان عنایت کرده است و باید در نگهداری این امانت و ترویج ین معروف مراقبت کنیم.

امام جمعه شهرستان زابل با اشاره به این مطلب که انسان زمانی که به اقامه نماز می ایستد در واقع با خداوند سبحان سخن می گوید، افزود: انسانی که پیشانی عزتش را به خاک مزلت در بارگاه الهی نمی زند خلاف جریان عالم هستی حرکت میکند در صورتی که عالم هستی در برابر خداوند سبحان خاشع است .

وی با تاکید بر این مطلب که انسان زمانی که نماز می خواند در واقع از این معروف مهم محافظت می کند و  محافظتش به این دلیل که در برابر معبود خاشع باشد است ادامه داد: انسان باید در برابر خداوند متعال خاضع و تسلیم باشد .

این مسئول با تاکید بر این مطلب که اگر در هنگامه مواجعه با دشمن دلتان لرزید چه باید نماز بر پا دارید چرا که مومنین خالص در هنگام مواجعه با دشمن ایمانشان افزوده می شود، ادامه داد: دشمن هرچه به آنها نزدیکتر شود ایمان آنها بیشتر و توان و مقابله شان با دشمن مستحکمتر می شود زیرا مؤمنین با خدا عهد بستند و بر هر عهدی که با خدا بستند استوار ماندند، لذا خداوند هم یاریشان می کند .

امام جمعه زابل بیان کرد: یک نیروی نظامی باید بداند در سختی ها و تنگ ناها فقط خداست که به یاری او خواهد آمد در رویا رویی با دشمن خداست که دست او را خواهد گرفت، بر پا داشتن نماز خوف و ترس و نگرانی را از وجود مؤمن دور می کند و انسان را به آغوش آرامش خودش دعوت می کند.

حجت الاسلام عزیزی در پایان اظهار داشت: نماز آرامش روح است، هروقت انسان نگران شد وضو بگیرد و نماز بخواند یادمان نرود ما گدای درخانه خدا هستیم و خدا هم ما را فراموش نمی کند.

گفتنی است در پایان این همایش از خادمین قرآن و نماز در سطح نیروهای مسلح، کارکنان ناحیه مقاومت و خانواده ها و فرزندان کارکنان که به دبیرخانه همایش آثار ارسال کرده بودند تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار