امام جمعه زنجان:

جذب جوانان و نوجوانان به نماز از اهميت ويژه اي برخوردار است

زنجان-نماينده ولي فقيه در زنجان گفت:جذب جوانان و نوجوانان به نماز از اهميت ويژه اي برخوردار است.
کد خبر: ۹۳۸۶۶۱۴
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار بسيج زنجان؛آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در همايش نماز در زنجان اظهار داشت :در ارتباط با اقامه نماز در جامعه۲ مسئله و مشکل داریم، یکی از آن ها جدی نگرفتن اقامه نماز اول وقت و دیگری کم رونق بودن نمازهای جماعت است.

جذب جوانان و نوجوانان به نماز از اهميت ويژه اي برخوردار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در خصوص بحث نماز مشکل اصلی خواندن نماز اول وقت است، تصریح کرد :روشی که پیامبر اکرم (ص) در مدینه منوره پایه گذاری کرد در اجتماعات ما شیعیان بسیار فاصله است. 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد :پیامبر اکرم (ص) فرمودند سَلِّمُوا عَلَي الْيَهُود وَ النَّصاري، وَ لا تُسَلِّمُوا عَلَي الْيَهُودِ اُمَّتي، قيلَ يا رَسُولَ اللّه ِ مَنْ يَهُودُ اُمَّتِكَ؟ قالَ صلى الله عليه و آله وسلم : اَلَّذينَ يَسْمَعُونَ اَلأذانَ وَ الاْءقامَةَ وَ لَمْ يَحْضُرِ الْجَماعَةَ به يهود و نصاري سلام كنيد، ولي بر يهود امت من سلام نكنيد، عرض كردند: يا رسول اللّه يهود امت شما كيست؟ فرمود: كسي كه صداي اذان و اقامه را ميشنود، ولي در نماز جماعت حضور پيدا نمي كند.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی از برکات ارتقاء معنویت در رزمندگان اسلام برگزاري نمازهای جماعت بود، عنوان کرد :رزمندگان در هر مکان و شرایطی در نماز جماعت حضور داشتند. 

 

وي در ادامه خاطرنشان کرد :یکی از زمينه هاي تقويت معنویت در رزمندگان اسلام حضور در نماز های جماعت بود. 

 

این مسئول با اشاره به اینکه جذب نوجوانان و جوانان برای حضور و شرکت در نمازهای جماعت اهمیت ویژه ای دارد،اظهار داشت :با دستور این عمل امکان پذیر نیست و باید از روش‌های مختلف و جدید استفاده کرد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد :نماز بهترین راه برای جذب نوجوانان به سمت معنويت است که باید برای آن برنامه ریزی  و نوجوانان را به اين مهم ترغیب کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار