برگزاری همایش نماز در شهرستان سیب و سوران

سیب و سوران/ در راستای ارزش نهادن به فرهنگ نماز و نمازخوانی همایش نماز در شهرستان سیب . سوران با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۲۳
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از سیب و سوران، در راستای ارزش نهادن به فرهنگ نماز و نمازخوانی،  همایش نماز  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیب و سوران و امامان جمعه و جماعات شهرستان و کارکنان ناحیه سپاه سیب و سوران و دیگر بسیجیان برگزار شد.

مولوی مراد پیام  گفت: نماز نشانه و پرچم اسلام است، گفت: از جمله عبادت‌‌هایی که در همه ادیان الهی وجود دارد نماز است، و در روایات اسلامی نیز از نماز با عنوان نشانه دین داری و ایمان تعبیر شده است.

امام جمعه شهر سیب افزود: نماز نفاق و ناملایمات را از بین برده و سبب دوستی و محبت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نماز طبق دستورات الهی اقامه شود انسان را هم مربی و هم متربی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادقی  گفت: با اشاره به آیه41 سوره مبارکه الحج (الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ، همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست)

رئیس عقیدتی سیاسی در هنگ مرزی سراوان در ادامه تاکید کرد: طبق آیه شریفه به کسانی که مقام و قدرت داده شد باید برای برپایی و اقامه نماز تلاش کرده و همچنین در خصوص مسائل زکات، امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: نماز راهی برای رسیدن به تعالی و بهشت و سایه پرستش خداوند است که انسان را به کمال و مقام قرب الهی می رساند.

این مسئول ادامه داد: مسئله اهمیت دادن به نماز و برپایی نمازهای یومیه، جماعت و جمعه باید در جامعه اتفاق بیفتند که متاسفانه گاهی اوقات شاهد آن هستیم برخی از افراد نسبت به موضوع نماز سست و به آن کمتر اهمیت می دهند در حالی که در اقامه نماز اول وقت در دین اسلام توجه و بسیار تاکید شده است و باید آن را در جامعه نهادینه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار