خبرهای داغ:

اولین همایش نماز در تیپ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد

همایش نماز در تیپ ۱۲ قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف استان سمنان با حضور نیروهای رسمی و وظیفه این یگان در حسینیه امام خمینی رحمة الله تیپ ۱۲ برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۰۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ همایش نماز در تیپ ۱۲ قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف استان سمنان با حضور نیروهای رسمی و وظیفه این یگان در حسینیه امام خمینی رحمة الله تیپ ۱۲ برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ ۱۲ در این مراسم گفت: عمل به دستورات دین ،رمز موفقیت فردی و اجتماعی است و اگر میخواهیم درخت ایمان ما آسیب نبیند، باید ذکر خدا را هر لحظه در دل داشته باشیم و بی شک نماز یکی از موثرترین راه ها جهت نزدیک شدن به خدا و دستیابی به آرامش است.
حجت‌الاسلام رحیمی زاده امام جمعه شهمیرزاد در این همایش گفت :همه چیز عالم بر اساس نظم آفریده شده است و بشر بر قانون نظم استوار است. خداوند می فرماید: همه چیز عالم را روی حساب و نظم آفریدیم . و نماز از جمله مواردی است که در زندگی انسان نظم ایجاد می کند. لذا اگر نماز را با دقت بخوانیم رعایت نظم و احترام به خدا را به جا آوریم .
وی افزود:در زمان نماز همه مسلمانان به یک شکل می ایستند و به یک شکل نماز به جا می آورند و به سمت یک قبله سجده می‌کنند. اینها همگی نشان‌دهنده نماز به عنوان نماد نظم مسلمانان است.
رحیمی زاده خاطر نشان کرد: نماز آرام بخش است و در سایه نماز می توان آرامش را به زندگی شخصی تزریق کرد و همچنین استرس و اضطراب را از بین برد، زیرا یکی از دلایل عمده ایجاد استرس و اضطراب نبود نظم در زندگی است و نماز هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی اثرات شگرفی روی نظم دارد.
رحیمی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت ویژه نماز در بین مسلمانان گفت: همبستگی جامعه اسلامی در نماز شکل می‌گیرد و در نماز است که حس برادری تقویت می شود. ارتباط خلق با خالق پیوندی است که در نماز ایجاد می‌شود و همچنین در کنار نماز معمولاً زکات هم در قرآن آمده است چیزی که باید به آن دقت داشته باشیم لذا می‌بینیم امام علی علیه السلام در نماز خود انگشتر خود را هدیه می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الدین رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان نیز در این همایش گفت :مهمترین کشور صنعتی روی کره خاکی کشور ژاپن است. که بعد از حمله اتمی آمریکا همه فکر می کردند چیزی از این کشور باقی نخواهد ماند. ولی ژاپنی ها روی پای خود ایستادند و امروز تکنولوژی برتر دنیا را در اختیار دارند. ولی با بررسی بیشتر در این کشور متوجه می شویم که این کشور وزیری دارد به نام وزیر تنهایی ،که برنامه ریزی می کند تا جلوی خودکشی مردم ژاپن را بگیرد.آمارها در این کشور نشان می‌دهد ۱۳ درصد زنان و ۹درصد مردان دست به خودکشی می زنند .و کسی که دست به خودکشی می زند یعنی از همه جا بریده و ناامید شده است.

وی افزود: در مقابل ژاپن توسعه یافته کشور دیگری وجود دارد به نام کشور هند که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد مشکلات فقر اقتصادی مردم آن به مراتب خیلی بیشتر از کشور ژاپن است. ولی آمار خودکشی در کشور هند بسیار پایین است و زمانی که از مسئولان کشور هند سوال می کنند که چرا آمار خودکشی ها در هند کم است با این جواب روبه رو می شویم که مردم در هند به دین و آیین و اعتقادات اهمیت می‌دهند.و زمانی که از مسئولین ژاپن این سوال پرسیده می شود که چرا آمار خودکشی ها در کشور ژاپن زیاد است با این جواب روبرو می شویم که مذهب و دین در کشور ما ضعیف است.

او ادامه داد: لذا نتیجه میگیریم که دین و آیین و اعتقادات و مذهب چقدر در زندگی شخصی و اجتماعی تاثیرگذار است و دین مبین اسلام عنوان کاملترین دین الهی برای تمامی مشکلات بشر راه حل و دارو دارد لذا اگر می خواهیم با مشکلات و مریضی های اعصاب و روان پریشی خداحافظی کنیم باید به سمت نماز برویم نماز راه برون رفت از مشکلات و گرفتاری های بزرگ و کوچک بشر است.
در این مراسم از خادمین و فعالین عرصه نماز، و همکاران رسمی و وظیفه ای که بیشترین حضور را در نماز جماعت داشتند تجلیل شد.
همچنین شعر خوانی توسط برادر احمد جمال باشی در وصف نماز و اثرات آن ، پایان بخش این مراسم بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار