تحولات افغانستان؛

حضور رئیس طالبان در انظار عمومی

هبت‌الله آخوندزاده رئیس طالبان شب گذشته در یک گردهمایی در « دارالعلوم حکیمه » شهر قندهار حاضر شد و در‌جمع حاضران سخنرانی کرد .
کد خبر: ۹۳۸۶۱۸۹
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
به گزارش ­­خبرگزاری بسیج، رئیس طالبان برای نخستین بار در استان قندهار افغانستان در انظار عمومی ظاهر شد .

محمد جلال عضو کمیسیون فرهنگی طالبان در پیامی اعلام کرد : هبت‌الله آخوندزاده رئیس طالبان شب گذشته در یک گردهمایی در « دارالعلوم حکیمه » شهر قندهار حاضر شد و در‌جمع حاضران سخنرانی کرد.
این نخستین بار است که رئیس طالبان در قندهار در یک گردهمایی حضور می یابد هر چند هنوز هم تصویر وی رسانه ای نشده است .
 
نشست سرپرست وزارت خارجه طالبان با سفرا و نمایندگان چهارده کشور جهان
در تحولی دیگر ؛ سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در نشست با سفرا و نمایندگان چهارده کشور‌ بر لغو تحریم های وضع شده علیه طالبان تاکید کرد .

 امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان  با سفیران و نمایند‌گان ویژه چهارده کشور که بیشتر آنها اروپایی بودند در دوحه دیدار و درباره مسایل مختلف از جمله لغو تحریم های وضع شده علیه طالبان و آزادسازی پول های مسدود شده افغانستان در آمریکا رایزنی کرد .

« عبدالقهار بلخی » سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت : در این دیدار روی وضعیت اقتصادی ، تحریم‌های وضع شده و دولت داری گفتگو شد.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در این دیدار گفته است : جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد که ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

وی افزود : امارت اسلامی ( طالبان ) شرایط را برای به رسمیت شناخته شدن خود عملی کرده است.

از سوی دیگر ملا محمد یعقوب سرپرست وزارت دفاع طالبان در نشستی گفت : حکومت طالبان با مشکلات و چالش های زیادی مواجه است .

وی افزود : هم اکنون نظام و سرزمین ما با تهدید جهانی روبرو است ، تحریم ها بر ما وضع شده ، پول ما مسدود شده است ، کسی ما را به رسمیت نمی‌ شناسد ، مشکلات ایجاد شده است و برای حل این مشکلات باید همه ما دست به کار شویم.

با گذشت بیش از دو ماه از روی کار آمدن طالبان هنوز هیچ کشوری دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته است و پول های این کشور‌ در آمریکا همچنان مسدود است .

جامعه جهانی تشکیل دولت فراگیر ، رعایت حقوق بشر و تحصیل و اشتغال زنان و دختران را پیش شرط به رسمیت شناختن دولت طالبان اعلام کرده اند .

در نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه در تهران نیز بر ضرورت همکاری کشورهای همسایه و منطقه برای برقراری ثبات و تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و قشرهای جامعه افغانستان تاکید شد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار