انتقاد شدید رئیس کمیسیون اروپا از طالبان

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا تصریح کرد؛ طالبان هم اکنون باید به وعده های خود عمل کند. اما ما تاکنون شاهد این موضوع نبوده ایم.
کد خبر: ۹۳۸۵۹۶۰
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: طالبان به وعده های خود عمل نکرده است.

 

 

مجری شبکه پرسید: اجازه بدهید به موضوع افغانستان بپردازیم. حالا اتحادیه اروپا به دنبال بازگشایی دفتر نمایندگی خود در افغانستان است. زمانی که طالبان در ماه اوت کنترل اوضاع را به دست گرفت این دفتر تعطیل شد. شما از یک بسته یک میلیارد دلاری برای کمک به مردم افغانستان حمایت کرده اید. شما گفته اید که مردم افغانستان نباید هزینه اقدامات طالبان را بپردازند. اما کمک اتحادیه اروپا به خاطر اقدامات طالبان بلوکه شده است. نقش اتحادیه اروپا را هم اکنون در افغانستان چگونه ارزیابی می کنید؟

رئیس کمیسیون اروپا: زمستان در راه است بنابراین اتحادیه اروپا یک راه حل ابتکاری برای فراهم کردن کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان دنبال می کند. ما همچنین می خواهیم از کارکنان امدادی و معلمان حمایت کنیم تا کار خود را انجام دهند. چون سیستم بانکی دچار فروپاشی شده و حقوق ها پرداخت نشده است.

مجری: فرض من بر این است که توازن می تواند به مردم افغانستان کمک کند. اما تعامل با طالبان دشوار است. تا چه اندازه می توان بر روی پایداری این موضوع کار کرد؟

رئیس کمیسیون اروپا: این وضع نمی تواند برای همیشه وجود داشته باشد. این به خاطر بحران کنونی است. ما با کشورهای همسایه افغانستان که آنها هم تحت تاثیر واقع شده اند، تعامل می کنیم. مهمترین موضوع این است که طالبان هم اکنون باید به وعده های خود عمل کند. اما ما تاکنون شاهد این موضوع نبوده ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار