حجت الاسلام حسینی:

دولت و قوه قضائیه بی عدالتی با بی عدالتی مبارزه کنند /طالبان همچنان مجموعه ای مرموز هستند

امام جمعه ابرکوه :امیدوارم مجلس، دولت و قوه قضائیه امروز که خود را انقلابی می‌دانند، آب‌های رفته را به جوی بازگردانند و برسد روزی که شاهد این همه بی عدالتی در کشور نباشیم.
کد خبر: ۹۳۸۵۹۵۱
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز میلاد پیامبر (ص) اظهار کرد: ضرورت رعایت عدالت و مبارزه با تبعیض و بی عدالتی که درس مکتب نبوی است با قانون گرایی و پاسخگویی شفاف مسئولین رده‌های عالی و میانی کشور، انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری پیوست عدالت است.
خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: پیوست عدالت باید با دو شاخصه کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین زندگی مردم فقیر و غنی به شکل حقیقی و واقعی محقق شود تا مردم در زندگی احساس خوب داشته باشند؛ لذا دولت، مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت باید در سیاست‌گذاری و اجرا و نظارت و ارزیابی، موضع عملی قاطع داشته باشند که در حکومت اصلاحاتیان به این وظیفه عمل نشد و مملکت سیر قهقرایی گرفت.
حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: امیدوارم مجلس، دولت و قوه قضائیه امروز که خود را انقلابی می‌دانند، آب‌های رفته را به جوی بازگردانند و برسد روزی که شاهد این همه بی عدالتی در کشور نباشیم.
حسینی در ادامه به مذاکرات بروکسل اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تصمیم گرفته تا با غربی‌ها که عملاً خود را غلام حلقه بگوش آمریکا در بحث برجام نشان داده اند، رویکرد قاطعانه‌تر در پیش بیرد و با سیاست اقدام در برابر اقدام به اجرای متوازن و متقابل برجام بپردازد.
وی افزود: انتخاب اتحادیه اروپا بدون آمریکا به عنوان طرف مذاکره، سیاست ایران در مقطع فعلی است که ایجاد نوعی موازنه بخشی به مذاکرات برجامی خواهد داشت و به همین جهت آمریکا با این مذاکرات مخالف است و کشور‌های غربی هم علی رغم موافقت قلبی ناچارند این شرایط را برای مذاکره در بروکسل بپذیرند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تأکید کرد: در همین راستا باید به تیم مذاکره کننده ایران این هشدار را داد که ممکن است در حین مذاکرات بروکسل، غربی‌ها کار شکنی کنند و با اعمال اراده خود بر مذاکرات، موجب انحراف مسیر مذاکره از مسیر مطلوب ایران شوند.
حسینی به دومین دور نشست وزرای امور خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در تهران اشاره و عنوان کرد: طالبان همچنان مجموعه‌ای مرموز است که یا نتوانسته به وعده اش در برقراری امنیت در افغانستان عمل کند، یا وقوع چند انفجار مهیب و کشتار صد‌ها نمازگزار شیعه برایش مهم نیست یا مطلوب آن‌ها است.
رئیس مجمع بسیج شهرستان ادامه داد: طالبان مجموعه‌ای صحراگرد و قبیله گرا است و مدنیت ندارد و، چون در حال استقرار است، التماس می‌کند؛ اما وقتی مستقر شد با اقتدار ضربه می‌زند. به هر حال نگرانی و دغدغه‌های امنیتی یکی از محور‌های مهم این نشست بود که بحث‌هائی همچون شناسائی رسمی طالبان را در حاشیه قرار داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار