جهاد ادامه دارد....

توزیع 600 سری جهیزیه به همت قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور

دبیر قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از توزیع 600 سری جهیزیه بین نوعروس های خانواده های نیازمند و محروم استان تهران تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۵۹۰۴
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

مهدی رفیعی، دبیر قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تا کنون 300 سری جهیزیه  هر سری به ارزش بیست میلیون تومان با کمک خیرین و مشارک موسسات و نهادهای مختلف تهیه و بین خانواده های کم توان توزیع شده است که در نیمه دوم آبان ماه حدود 200 سری جهیزیه دیگر به نوعروسان نیازمند هدیه خواهد شد و برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال تعداد جهیزیه ها به 600 سری برسد.
وی همچنین از توزیع 3000 بسته معیشتی حاوی 15 قلم کالاهای اساسی هر بسته به ارزش یک میلیون تومان بین نیازمندان استان تهران خبر داد و گفت: این تعداد بسته معیشتی با کمک خیرین در هفته اول آبان ماه جاری شامل: دو بسته چای، دو قوطی تن ماهی، قند، شکر، نخود، عدس، لوبیا، سویا، ماکارونی، برنج، لپه، روغن و لوبیا چیتی هر بسته به ارزش یک میلیون تومان تهیه و بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از شیوع کرونا در سطح استان تهران توزیع شد.
وی افزود: تعدادی لوازم التحریر هر بسته به ارزش 300 هزار تومان و تعدادی بسته های بهداشتی و ضد عفونی کننده شامل ماسک، تاید، دستکش، محلول ضدعفونی کننده و الکل هر بسته به ارزش 80 هزار تومان بین خانوارهایی که با کمک کمیته امداد شناسایی شده اند، توزیع کردیم.
رفیعی، راه اندازی کارگاه بسته بندی مواد غذایی را یکی دیگر از برنامه های این گروه اعلام کرد و گفت: کارگاه بسته بندی خشکبار، میوه خشک کنی و تهیه و بسته بندی سبزیجات، ترشیجات، شوریجات و دمنوش با نام تجاری ( سلامت پارسه) و ( سیب سلامت)  برای 10 نفر به طور مستقیم و 15 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی  کرده ایم.
همچنین با ایجاد کارگاه مونتاژ اسباب بازی برای 20 نفر از زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کرده ایم.
این جهادگر بسیجی با اشاره به اینکه کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار و مددجویان زیر پوشش قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور یکی دیگر از اولویت های این نهاد است، اظهار داشت: 6000 خانواده نیازمند زیرپوشش این مجموعه هستند که تلاش  می کنیم توانمند شوند که خوشبختانه این اتفاق افتاده و تعدادی از نیازمندان زیر پوشش با حمایت این قرارگاه جهادی اکنون  به خیر تبدیل شده و حامی  افراد نیازمند شده اند.
  رفیعی، راه اندازی کارخانه قارچ در پیشوا و شهریار را از دیگر اقدامات اشتغالزایی این گروه اعلام کرد و گفت: در این کارخانه ها سه محصول قارچ  دکمه ای، صدفی و گانودرما  تولید می شود که موفق به صادرات این محصولات به کشورهای عمان و قطر شده ایم .
در بخش عمرانی هم با شناسایی نیازمندان در مناطق محروم؛ اقدام به ساخت، نوسازی و بازسازی خانه نیازمندان و همچنین ساخت مدرسه، مسجد و سرویس های بهداشتی و حمام و تعریض راه روستایی کرده ایم.
در بخش پزشکی نیز پزشکان و جراحان در 16 تخصص: بینایی، شنوایی، دندانپزشکی، جراحی و ... با ما هکاری می کنند و ماهانه در روستا ها و مناطق محروم و دور افتاده خدمات پزشکی رایگان به هموطنان ارائه می شود.
 

ارسال نظرات