نشست مشترک ائمه جمه و جماعات شهرستان کنارک برگزار شد

کنارک/ سرهنگ صالحی گفت: کشور ما ایران و استان سیستان و بلوچستان نماد واقعی وحدت در جهان و جهانیان است وحدت در اسلام تاکتیک نیست بلکه یک اعتقاد جدی است .
کد خبر: ۹۳۸۵۰۲۴
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از کنارک، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنارک در این نشست ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته وحدت به علمای اهل سنت و شیعه گفت: ماه ربیع الاول ماه رحمت العالمین است ماهی است که خداوند بهترین مخلوقش را برای هدایت انسان فرستاد و پیام پیامبر گرامی اسلام برای مردم دنیا پیام دوستی مهربانی مسلمانان را یک ملت واحد نمود.

سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی ادامه داد: کشور ما ایران و استان سیستان و بلوچستان نماد واقعی وحدت در جهان و جهانیان است وحدت در اسلام تاکتیک نیست بلکه یک اعتقاد جدی است .

امام جمعه شهرستان کنارک نیز در این نشست گفت: وحدت در بین مسلمانان شیعه و سنی واجب است دین هر دو اسلام است پیامبر مشترک و کتاب آسمانی ما هم قرآن است و اگر اختلاف نظری بین علما است جایش در حوزه علمیه است.

وی افزود: امروز دشمن ما صهیونیست است و دنیای اسلام با ید با پرهیز از هر گونه اختلاف با وحدت اعتقادی مقابل دشمنان اسلام به ایستند .

این مسئول ادامه داد: وظیفه جامعه اسلامی بویژه علما این است که دنیای اسلام را بیدار کنند و به جامعه بصیرت بدهیم و آگاه کنیم و بگوییم که این کسانی که به اسم اسلام مردم بی‌گناه را در مسجد که خانه امن خدا است به شهادت می‌رساند، مگر یک مسلمان می تواند درمسجد خون بریزد.

وی ادامه داد: اسلام دین اخوت،وحدت،برابری و برادری است و اسلام با خشونت و ترور و قتل و خونریزی مخالف است و کشور ما ایران نماد عملی وحدت است ما خانواده هایی داریم که دو برادر در یک خانه یکی اهل سنت است و دیگری تشیع این واقعیت نماد و الگوی واقعی وحدت است.

در ادامه این نشست علمای شیعه و سنی و فرماندار شهرستان کنارک سخنرانی نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار