همایش نماز در شهرستان هیرمند برگزار شد

هیرمند/ همایش مهم و باشکوه نماز با حضور مؤمنان نمازگزار و ولایتمدار شهرستان مرزی هیرمند در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۶۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی در این همایش ضمن بیان اینکه؛ بر اساس نص صریح آیات قرآن، نماز افراد را از فحشا و منکر باز می‌دارد، افزود؛ اگر فحشاء و منکری در جامعه دیده می‌شود به دلیل این است که نماز را جدی نگرفته‌ایم.

وی در ادامه افزود: هدف عمده همه مجامع عمومی، این است که نسلی متعهد و اخلاق مدار تحویل مملکت نمایند، نسلی که خودشان بتوانند مشکلات جامعه را تحلیل و بررسی و مدیریت کنند و این تعهد و پایبندی در سایه توجه به نماز و عبودیت میسر می‌شود.

امام جمعه شهرستان هیرمند با بیان این مطلب که ، نماز از ضروریات دین است، و ریشه در خلقت انسان دارد، خاطرنشان کرد: همواره در هر عبادتی باید انگیزه قرب الهی مدنظر آدمی باشد و در قرب انسان به خدا سخن از جسم و متراژ مقیاس مادی نیست و انسان بدون هیچ محدودیتی می‌تواند به خدای خویش نزدیک شود.

در ادامه این همایش مولوی یارمحمد آذریان براهوئی امام جمعه اهل سنت شهر دوست محمد با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید به ضرورت خضوع و خشوع در نماز پرداخت و گفت: نمازی که با حضور قلب همراه نباشد نماز نیست، هنگام اقامه‌ نماز باید بدانیم در مقابل چه کسی ایستاده‌ایم، و در مقابل شوکت و عظمت خداوند رحمن سر تعظیم فرود بیاوریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار