استاندار اردبیل:

۲۵۶ شهر و روستای اردبیل تنش آبی دارند

استاندار اردبیل گفت: تنش آبی و کمبود منابع آب در ۶ شهر و ۲۵۰ روستای استان اردبیل مشهود بوده که به همین منظور نیازمند بهره‌گیری از نظرات سازنده اندیشمندان و نخبگان به صورت تخصصی‌محور هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۲۶۸۳
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

۲۵۶ شهر و روستای اردبیل تنش آبی دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در نشست مشترک با رئیس حوضه آبریز ارس و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، اظهار داشت: با توجه به این که تغییر رویکرد و استفاده از نظرات سازنده اندیشمندان زمینه را برای بهره‌برداری مطلوب از منابع آب در سطح استان مشخص می‌کند، بنابراین نیاز است در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق اهداف مورد نظر به‌کارگیریم.

وی بیان کرد: اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولیدات کشاورزی در کشور دارای ظرفیت‌های حائز اهمیتی است که باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده شود تا بتوانیم تمام امکانات و تجهیزات را برای استفاده مقرون به صرفه از ظرفیت‌های خدادادی استان به کار ببریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: مهار و استفاده درست از منابع آب و خاک استان از جمله منطقه مغان نیز از اهم مواردی است که با تغییر دیدگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها می‌تواند برطرف شود که در این زمینه استفاده از ظرفیت بالای آب زهکش‌ها در مغان سبب بالا رفتن بهره‌وری در این بخش خواهد شد.

عاملی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر تنش آبی و کمبود منابع آب در 6 شهر و 250 روستای استان وجود دارد که باید با تغییر رویکرد و استفاده از نظرات سازنده اندیشمندان و متفکران به دنبال بهره‌برداری مطلوب از منابع آب در سطح کلان و استان باشیم تا این معضل بسیار مهم برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار